Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 22:50Ja det är mitt tempo på långpass. Springer nästan aldrig längre än 1,6 mil. I min mening så är dessa mina långpass =)
Ja det är mitt tempo på långpass. Springer nästan aldrig längre än 1,6 mil. I min mening så är dessa mina långpass =)
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 22:57Nyttigt pass om annat! 🙂 Pga tidsbrist, uttråkning eller träningsfilosofi?
Nyttigt pass om annat! 🙂 Pga tidsbrist, uttråkning eller träningsfilosofi?
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 23:18Det är en så bra runda! 😀 Blir lätt lite "uttråkad" av allt för långa distanser.
Har rätt mycket tid över för träning. Någon speciell träningsfilisofi tror jag inte jag har. Gillar dock hårda pass och har inget direkt mål med löpningen. Utan kör mest fö
Det är en så bra runda! 😀 Blir lätt lite "uttråkad" av allt för långa distanser.
Har rätt mycket tid över för träning. Någon speciell träningsfilisofi tror jag inte jag har. Gillar dock hårda pass och har inget direkt mål med löpningen. Utan kör mest fö
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 23:49Jag försöker springa så pass långsamt att jag kan prata helt obehindrat eller andas in vart 10:e löpsteg. Det blir ca 80 långsammare än tänk tävlingsfart (halvmara). Ibland lägger jag in en fartökning under några km i mitten eller mot slutet.
För mig per
Jag försöker springa så pass långsamt att jag kan prata helt obehindrat eller andas in vart 10:e löpsteg. Det blir ca 80 långsammare än tänk tävlingsfart (halvmara). Ibland lägger jag in en fartökning under några km i mitten eller mot slutet.
För mig per
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 00:24Har för mig att jag hörde att Hellner bara kör tröskelpass under sin barmarksträning, men vad vet han om löpträning, han är ju skidåkare..
Har för mig att jag hörde att Hellner bara kör tröskelpass under sin barmarksträning, men vad vet han om löpträning, han är ju skidåkare..
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 07:35Det brukar ju sägas att många springer för fort på de långsamma passen (långpass, distans) och för sakta på de snabba passen (snabbdistans, intervall?).
Jag har också hört (läst) att många springer för fort på de flesta passen, men samtidigt att de flest
Det brukar ju sägas att många springer för fort på de långsamma passen (långpass, distans) och för sakta på de snabba passen (snabbdistans, intervall?).
Jag har också hört (läst) att många springer för fort på de flesta passen, men samtidigt att de flest
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 07:39Nja, om man springer för fort men för korta sträckor och få gånger i veckan/månaden så tar man knappast ut sig. Lära kroppen att tåla belastning under en längre tid är inte det samma som att lära kroppen att tåla en hög belastning vid ett tillfälle.
Nja, om man springer för fort men för korta sträckor och få gånger i veckan/månaden så tar man knappast ut sig. Lära kroppen att tåla belastning under en längre tid är inte det samma som att lära kroppen att tåla en hög belastning vid ett tillfälle.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 08:16Jag har också funderat på det där med tempo på långpassen. Springer själv varannan dag och den dagen som infaller lör/sön blir långpasset på 25 km medan vardagen är 10 km. Tempot på långpasset är ca 45 sekunder långsammare än "tempopasset" (vad jag nu ska
Jag har också funderat på det där med tempo på långpassen. Springer själv varannan dag och den dagen som infaller lör/sön blir långpasset på 25 km medan vardagen är 10 km. Tempot på långpasset är ca 45 sekunder långsammare än "tempopasset" (vad jag nu ska
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 09:08Robert >> Träning ska vara härligt och många vägar leder till Rom 🙂 För distanser <HM tror jag du får utmärkt resultat på de sättet du kör dina långpass på!
Angående Hellner. Om man jag kör alternativträning så kör jag hårt! Hjärtat gör ingen skillnad
Robert >> Träning ska vara härligt och många vägar leder till Rom 🙂 För distanser <HM tror jag du får utmärkt resultat på de sättet du kör dina långpass på!
Angående Hellner. Om man jag kör alternativträning så kör jag hårt! Hjärtat gör ingen skillnad
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 09:53Apropå långpass. Jag tränar till nästa års sthlm marathon,vilket innebär ständigt återkommande långpass. I mitt fall förlagt till söndagarna. Eftersom jag alltid tränar själv så hade det varit både roligt och nyttigt tror jag om det finns några långpassgr
Apropå långpass. Jag tränar till nästa års sthlm marathon,vilket innebär ständigt återkommande långpass. I mitt fall förlagt till söndagarna. Eftersom jag alltid tränar själv så hade det varit både roligt och nyttigt tror jag om det finns några långpassgr