Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 17:54Oskar. Att tro att du har rätt gör det inte mindre fel. Läs på lite.
Oskar. Att tro att du har rätt gör det inte mindre fel. Läs på lite.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 18:04Du verkar ju vara påläst. Enlighten me!
Det är lätt att svara lite hur man vill när man utgör sig som anonym.
Du verkar ju vara påläst. Enlighten me!
Det är lätt att svara lite hur man vill när man utgör sig som anonym.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 18:13För att när du kopplar in armarna så får du en annan respons på hjärtats frekvens än när du arbetar uteslutande med benen - som vid cykelarbete. Det här är baskunskap, men att använda hjärtats frekvens som mått på och vid jämförelse av arbetsbelastningar
För att när du kopplar in armarna så får du en annan respons på hjärtats frekvens än när du arbetar uteslutande med benen - som vid cykelarbete. Det här är baskunskap, men att använda hjärtats frekvens som mått på och vid jämförelse av arbetsbelastningar
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 18:22Huvudsaken är enligt mig att man övar kroppen och benen på att springa trots att man egentligen är för trött. Sedan kan man variera hur trött och hur länge. I mitt fall hamnar jag ganska exakt som Peter P. beskriver. 45/30 s från HM/M. Däremot håller jag
Huvudsaken är enligt mig att man övar kroppen och benen på att springa trots att man egentligen är för trött. Sedan kan man variera hur trött och hur länge. I mitt fall hamnar jag ganska exakt som Peter P. beskriver. 45/30 s från HM/M. Däremot håller jag
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 18:23Det handlar väll enbart om att fler muskelgrupper aktiveras?... Och att hjärtat därav har mer att syresätta?
Det handlar väll enbart om att fler muskelgrupper aktiveras?... Och att hjärtat därav har mer att syresätta?
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 18:45Det enda jag ville komma till var att högintensiv alternativträning är bra träning för hjärta/lungor ! Och kan var mycket skonsamt för kroppen.
Det enda jag ville komma till var att högintensiv alternativträning är bra träning för hjärta/lungor ! Och kan var mycket skonsamt för kroppen.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 19:43Jo, det är en vanlig missuppfattning om man inkluderar olika former av alternativträning på individnivå. Men så ser tyvärr inte verkligheten ut. Du kan ha högre puls i en disciplin men ändå lägre syreupptag än vad en lägre puls kan genererar i en annan di
Jo, det är en vanlig missuppfattning om man inkluderar olika former av alternativträning på individnivå. Men så ser tyvärr inte verkligheten ut. Du kan ha högre puls i en disciplin men ändå lägre syreupptag än vad en lägre puls kan genererar i en annan di
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 20:38Intressant! Med andra ord är det av vikt att man kör alternativträning i så lik träningsform rörelsemässigt som ens huvudsport så att "rätt" muskelgrupper används?
Intressant! Med andra ord är det av vikt att man kör alternativträning i så lik träningsform rörelsemässigt som ens huvudsport så att "rätt" muskelgrupper används?
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 20:52Det kan man säga, och inte lura sig på att man gör "fantastisk VO2max-träning" i en aktivitet som driver upp hjärtfrekvensen på bekostnad av slagvolymen.
Det kan man säga, och inte lura sig på att man gör "fantastisk VO2max-träning" i en aktivitet som driver upp hjärtfrekvensen på bekostnad av slagvolymen.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 21:06Referenser, MF?
Referenser, MF?