Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 21:43Är också nyfiken...
Är också nyfiken...
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 21:43dubbel
dubbel
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 21:43dubbel
dubbel
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 22:18Oj, beroende på vad ni menar får ni nog gå många år tillbaka för att hitta någonting. Sånt som skrevs innan datorernas intåg. Sånt här har man inom forskning aldrig behov av att redovisa med ref. då det är ett typfall av mätdataanvändning som det är resul
Oj, beroende på vad ni menar får ni nog gå många år tillbaka för att hitta någonting. Sånt som skrevs innan datorernas intåg. Sånt här har man inom forskning aldrig behov av att redovisa med ref. då det är ett typfall av mätdataanvändning som det är resul
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 22:41Tänkte väl att det skulle komma något sådant svar.
Tänkte väl att det skulle komma något sådant svar.
Quote from Ulrika Ekelund on 21 January 2012, 23:37Svar till trådskaparen:
Jag brukar hamna på 15-20 sekunder långsammare än mitt halvmara-tempo (per km alltså).
En del kompisar säger att det är för snabbt, men jag gillar att ta ut mig.
Svar till trådskaparen:
Jag brukar hamna på 15-20 sekunder långsammare än mitt halvmara-tempo (per km alltså).
En del kompisar säger att det är för snabbt, men jag gillar att ta ut mig.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 00:03Jag reagerar MF eftersom jag inte känner igen resonemanget. Det är klart att man blir bättre på att springa genom att springa. Bättre på att cykla genom att cykla. Bättre på att simma genom att simma.
Men precis som det skrevs tidigare - hjärtat bryr sig
Jag reagerar MF eftersom jag inte känner igen resonemanget. Det är klart att man blir bättre på att springa genom att springa. Bättre på att cykla genom att cykla. Bättre på att simma genom att simma.
Men precis som det skrevs tidigare - hjärtat bryr sig
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 00:30Ok...det här då?
Halvmara: 1 min snabbare tempo
Helmara: 30 sek snabbare tempo
Ultra upp till 100 km: 0 sek snabbare tempo
Ultra upp till längre distanser: Hmmm...kan jag springa ett lsdpass på 5 timmar så klarar jag vad som helst.
Ok...det här då?
Halvmara: 1 min snabbare tempo
Helmara: 30 sek snabbare tempo
Ultra upp till 100 km: 0 sek snabbare tempo
Ultra upp till längre distanser: Hmmm...kan jag springa ett lsdpass på 5 timmar så klarar jag vad som helst.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 00:54"Vad skulle jag få ut av att springa långsammare på långpasset, om vi antar att jag idag "håller", med 5:25 tempo?"
Tibor-> Det är inte säkert att du vinner något alls. Enligt din träningsdagbok verkar det inte orimligt med 5min-tempo på en mara, och då
"Vad skulle jag få ut av att springa långsammare på långpasset, om vi antar att jag idag "håller", med 5:25 tempo?"
Tibor-> Det är inte säkert att du vinner något alls. Enligt din träningsdagbok verkar det inte orimligt med 5min-tempo på en mara, och då
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 09:20Mikael. Jo, men i ursprungspåståendet som jag kommenterade så handlar det om faktorer som blodtryck, påverkan av hjärtats retledningssystem och vilken konsekvens olika arbetsformer får på hjärtats fyllnad vid arbetsintensiteter. För den stora massan är de
Mikael. Jo, men i ursprungspåståendet som jag kommenterade så handlar det om faktorer som blodtryck, påverkan av hjärtats retledningssystem och vilken konsekvens olika arbetsformer får på hjärtats fyllnad vid arbetsintensiteter. För den stora massan är de