Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 11:00Ok jag läste inte tillräckligt noga för att se att de rekommendationerna var för de som sprang snabbast. Trodde de ville att alla skulle göra så, utan bara sänka farten.
Jo för eliten så tror jag inte det är några konstigheter. Man gör ju även om folk so
Ok jag läste inte tillräckligt noga för att se att de rekommendationerna var för de som sprang snabbast. Trodde de ville att alla skulle göra så, utan bara sänka farten.
Jo för eliten så tror jag inte det är några konstigheter. Man gör ju även om folk so
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 11:3625x400 VO2max är ett respektabelt pass som få motionärer bör köra särskilt ofta. Att köra samma sträcka YTTERLIGARE ~10 sek/km snabbare torde slita hysteriskt och omöjliggöra vettig träning för ett stort antal dagar framöver.
Farten motsvarar ungefär Dan
25x400 VO2max är ett respektabelt pass som få motionärer bör köra särskilt ofta. Att köra samma sträcka YTTERLIGARE ~10 sek/km snabbare torde slita hysteriskt och omöjliggöra vettig träning för ett stort antal dagar framöver.
Farten motsvarar ungefär Dan
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 16:45Var tvungen att testa på friidrottens hus idag.
Det blev varianten för 40 min på milen. Jag ligger väl iofs lite under i form, men jag har ju inte tränat på så bra sista tiden.
Alltså plan 21 sek på 100m, 42 sek på 200m, 1 min 3 sek på 300m, och 1 min 2
Var tvungen att testa på friidrottens hus idag.
Det blev varianten för 40 min på milen. Jag ligger väl iofs lite under i form, men jag har ju inte tränat på så bra sista tiden.
Alltså plan 21 sek på 100m, 42 sek på 200m, 1 min 3 sek på 300m, och 1 min 2