Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:23Nu är ju inte alla som har en cykel och vill vara med på en klubbträning, lika rutinerade och vana som dina kompisar.
Nu är ju inte alla som har en cykel och vill vara med på en klubbträning, lika rutinerade och vana som dina kompisar.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:34långt till bromsarna är i alla fall inget hinder för gruppcykling i Velodromen
(anfört trots att jag inte cyklar där 10 timmar i veckan...)
långt till bromsarna är i alla fall inget hinder för gruppcykling i Velodromen
(anfört trots att jag inte cyklar där 10 timmar i veckan...)
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:51och det brukar inte kraschas där?
och det brukar inte kraschas där?
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:53Som jag var rädd så har det egentligen inte kommit något vettigt (och underbyggt) argument.
Så länge planerad cykling / träningsform är lämpad tycker jag att tempocykel borde tillåtas.Sunt förnuft, bromsberedskap, inga dischjul osv tar jag som en själv
Som jag var rädd så har det egentligen inte kommit något vettigt (och underbyggt) argument.
Så länge planerad cykling / träningsform är lämpad tycker jag att tempocykel borde tillåtas.
Sunt förnuft, bromsberedskap, inga dischjul osv tar jag som en själv
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:55eller så beror det på att det kraschas för ofta på träningarna?
eller så beror det på att det kraschas för ofta på träningarna?
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:56Tempokörning gör man inte i klunga 🙂
Tempokörning gör man inte i klunga 🙂
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:57Men nu ska du inte gå händelserna i förväg.
Men nu ska du inte gå händelserna i förväg.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:03jovisst David, krascher ingår som en del i det hela
men avsaknaden av bromsar förhindrar inte gruppcykling, vilket var vad jag menade - och skrev
inte heller hindrar det eliten att cykla tillsammans med orutinerade typer som jag
jovisst David, krascher ingår som en del i det hela
men avsaknaden av bromsar förhindrar inte gruppcykling, vilket var vad jag menade - och skrev
inte heller hindrar det eliten att cykla tillsammans med orutinerade typer som jag
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:06Men förhoppningsvis har du licens för att cykla med andra på bana och sedan så har du bromsen i benen på en bancykel.
Men förhoppningsvis har du licens för att cykla med andra på bana och sedan så har du bromsen i benen på en bancykel.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:15"eller så beror det på att det kraschas för ofta på träningarna? "
Möjligt. Men det är ju inte tempocyklarnas fel i alla fall ;).
"eller så beror det på att det kraschas för ofta på träningarna? "
Möjligt. Men det är ju inte tempocyklarnas fel i alla fall ;).