Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:19Nä, det är piloterna på tempocyklarna!
Nä, det är piloterna på tempocyklarna!
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:21ingen licens om jag inte tävlar
benbroms ger för långsamt resultat, snarare lätt "högerstyr" upp i lutningen
ingen licens om jag inte tävlar
benbroms ger för långsamt resultat, snarare lätt "högerstyr" upp i lutningen
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:22licens för att cykla i velodromen!
licens för att cykla i velodromen!
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:24ingen licens om jag inte tävlar
ingen licens om jag inte tävlar
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:33Men du har någon form av "licens" för att få cykla i velodromen med andra eller kan vem som helst trilla in där och köra?
Men du har någon form av "licens" för att få cykla i velodromen med andra eller kan vem som helst trilla in där och köra?
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:39Så länge alla är erfarna och kloka gruppcyklister så funkar det säkert med tempocyklar o linjecyklar med pinnar och bågar. Det funkar säkert med fixies också. Men ofta i klubbar så har man olika mycket erfarenhet etc.
Så länge alla är erfarna och kloka gruppcyklister så funkar det säkert med tempocyklar o linjecyklar med pinnar och bågar. Det funkar säkert med fixies också. Men ofta i klubbar så har man olika mycket erfarenhet etc.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:44Men eftersom JL inte verkar cykla med klubben på vintern utan kommer när säsongen redan är igång och ska hävda sin rätt att vara med, med fel utrustning så är det något som inte stämmer i resonemanget.
Men eftersom JL inte verkar cykla med klubben på vintern utan kommer när säsongen redan är igång och ska hävda sin rätt att vara med, med fel utrustning så är det något som inte stämmer i resonemanget.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:50Ursäkta att jag vållade detta stickspår.
Nej David, det är naturligtvis inte bara att komma och bancykla hur som helst. Du måste gå en introduktionskurs och få behörighet, dvs. inget formellt krav på licens. Därefter måste ett antal grundträningspass avv
Ursäkta att jag vållade detta stickspår.
Nej David, det är naturligtvis inte bara att komma och bancykla hur som helst. Du måste gå en introduktionskurs och få behörighet, dvs. inget formellt krav på licens. Därefter måste ett antal grundträningspass avv
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:53Jag är inte medlem i någon cykelklubb och har inte behov av att vara det heller.
Cyklar med min triathlonklubb och i grupper från Happymtb.org.I triathlonklubben är det snarare regel än undantag med tempocyklar och med Happy är det inte heller något p
Jag är inte medlem i någon cykelklubb och har inte behov av att vara det heller.
Cyklar med min triathlonklubb och i grupper från Happymtb.org.
I triathlonklubben är det snarare regel än undantag med tempocyklar och med Happy är det inte heller något p
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:53Kan väl tillägga att det tar ett tag även på linjehoj innan man tar hjul med 10-30cm. Man vill gärna veta att den som har hjulet vet vad den gör
Kan väl tillägga att det tar ett tag även på linjehoj innan man tar hjul med 10-30cm. Man vill gärna veta att den som har hjulet vet vad den gör