Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 11:51@Micke
%vVO2Max
@Anna
Försök ligga mellan 6:41-6:12/k under hela passet. Snittet bör då hamna ~6:26/k
@Micke
%vVO2Max
@Anna
Försök ligga mellan 6:41-6:12/k under hela passet. Snittet bör då hamna ~6:26/k
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 13:33Tack alla snälla som svarar på mina frågor!! (L)
Evelina, målet för i år är att klara Axa Fjällmarathon på ett behaglig sätt (nej, jag har aldrig sprungit en mara förut..)
Håkan, nej gud, jag sprang som 17 på Hässelby! 😀 Men.. visst har jag ökat tränin
Tack alla snälla som svarar på mina frågor!! (L)
Evelina, målet för i år är att klara Axa Fjällmarathon på ett behaglig sätt (nej, jag har aldrig sprungit en mara förut..)
Håkan, nej gud, jag sprang som 17 på Hässelby! 😀 Men.. visst har jag ökat tränin
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 13:48Ok.
Jag har läst och hört att om man tränar långa långpass för marathondistanser och längre så bör man hålla ett tempo på ca 2minuter långsammare än sin miltid.
50minuter på milen ger då 5min/km vilket ger 7min/km på långpasset.Själv brukar jag ligga p
Ok.
Jag har läst och hört att om man tränar långa långpass för marathondistanser och längre så bör man hålla ett tempo på ca 2minuter långsammare än sin miltid.
50minuter på milen ger då 5min/km vilket ger 7min/km på långpasset.
Själv brukar jag ligga p
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 15:06Intressant tråd eftersom jag också ligger på ca 50 som bäst på milen. Jag springer nog också oftast för fort men bara ca 9-10 pass per månad.
Hur skulle ni fördela dessa olika pass med de förutsättningarna och att jag tränar för distanser 10k-HM?
Intressant tråd eftersom jag också ligger på ca 50 som bäst på milen. Jag springer nog också oftast för fort men bara ca 9-10 pass per månad.
Hur skulle ni fördela dessa olika pass med de förutsättningarna och att jag tränar för distanser 10k-HM?
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 15:20Väldigt bra länkar 🙂
Väldigt bra länkar 🙂
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 15:40Jag skulle säga att det beror på hur mycket man tränar. De riktigt långsamma passen är avsedda som aktiv vila och återhämtning. Om man, som t.ex jag, får ur sig två-tre pass i veckan varav ett är ett långpass, tror jag att det är slöseri med tid att sprin
Jag skulle säga att det beror på hur mycket man tränar. De riktigt långsamma passen är avsedda som aktiv vila och återhämtning. Om man, som t.ex jag, får ur sig två-tre pass i veckan varav ett är ett långpass, tror jag att det är slöseri med tid att sprin
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 19:44@Fredrik
Beror mycket på vad man gör resten av veckan (jobb, annan träning osv).
@Fredrik
Beror mycket på vad man gör resten av veckan (jobb, annan träning osv).
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 22:12Var det inte precis det jag skrev?
Var det inte precis det jag skrev?
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 22:17@ Evelina
den rekommendationen tror jag inte riktigt är helt rätt...
Låter oerhört mycket med 2 min .
Skulle en som springer milen på 40 min köra sina långpass på 6 min/km De skulle nog inte stå ut
@ Evelina
den rekommendationen tror jag inte riktigt är helt rätt...
Låter oerhört mycket med 2 min .
Skulle en som springer milen på 40 min köra sina långpass på 6 min/km De skulle nog inte stå ut
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 22:17Jo, men sedan är det skillnad på jobb och jobb också. Någon som sitter still framför en dator hela dagarna, tar tunnelbanan hem och sedan slocknar på soffan efter middagen kan man inte rikgit jämför med t.ex. ett cykelbud.
Jo, men sedan är det skillnad på jobb och jobb också. Någon som sitter still framför en dator hela dagarna, tar tunnelbanan hem och sedan slocknar på soffan efter middagen kan man inte rikgit jämför med t.ex. ett cykelbud.