Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 10:04Annelie: kanske ett par mm om jag ställer mig på en kant? Svårt att säga...
Magnus: ja, det sade alltid min pappa till mig också. Om de inte flyr då utan går till försvar? Man vet ju inte riktigt vad man springer på alltid. Men jag inser att du har rätt.
Annelie: kanske ett par mm om jag ställer mig på en kant? Svårt att säga...
Magnus: ja, det sade alltid min pappa till mig också. Om de inte flyr då utan går till försvar? Man vet ju inte riktigt vad man springer på alltid. Men jag inser att du har rätt.
Quote from Jonny Persson on 11 November 2010, 10:15Det är kul att springa i skogen med en rejäl pannlampa. I måndags kväll när jag var ute såg jag ett par lysande ögon på långt håll. Kom närmare och närmare men dom var kvar. Det visade sig vara Bambi som låg och vilade. Flyttade sig inte ens när jag passe
Det är kul att springa i skogen med en rejäl pannlampa. I måndags kväll när jag var ute såg jag ett par lysande ögon på långt håll. Kom närmare och närmare men dom var kvar. Det visade sig vara Bambi som låg och vilade. Flyttade sig inte ens när jag passe
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 10:19Jag är mycket räddare för tama djur än vilda djur! Herregud en avlad och korsad hund känns mycket farligare än en vild ekorre! Nog för att svanar kan gå till attack ibland men de bor inte i skogen.
Svårt att säga hur skorna sitter.. det känner du bara sj
Jag är mycket räddare för tama djur än vilda djur! Herregud en avlad och korsad hund känns mycket farligare än en vild ekorre! Nog för att svanar kan gå till attack ibland men de bor inte i skogen.
Svårt att säga hur skorna sitter.. det känner du bara sj
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 10:46Ekorrar och svanar? Jag tänker mer på älgar, rådjur och vildsvin men den skogen är kanske inte tillräckligt stor för att rymma de alla?
Det är inga problem med de vanliga skorna! Ja, mer än att de är vanliga. 😉 Större ska se nog inte vara va? 😉 äsch, j
Ekorrar och svanar? Jag tänker mer på älgar, rådjur och vildsvin men den skogen är kanske inte tillräckligt stor för att rymma de alla?
Det är inga problem med de vanliga skorna! Ja, mer än att de är vanliga. 😉 Större ska se nog inte vara va? 😉 äsch, j
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 10:54men älgar & rådjur är skygga och snälla. Vildsvin vet jag ingenting om men jag gissar att även de kör på att fly hellre än attack om det kommer ett knasigt djur springade som inte är "mat" och det är vi inte
men älgar & rådjur är skygga och snälla. Vildsvin vet jag ingenting om men jag gissar att även de kör på att fly hellre än attack om det kommer ett knasigt djur springade som inte är "mat" och det är vi inte
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 11:05Skogen är fullt spännande nog på dagen. Det är bara väl inkörda orienterar & andra liknande som tycker nattskog är jättekul. Måste nog till en rejäl invänjningsperiod för flertalet sekulariserade nutidsmänniskor 😉
Skogen är fullt spännande nog på dagen. Det är bara väl inkörda orienterar & andra liknande som tycker nattskog är jättekul. Måste nog till en rejäl invänjningsperiod för flertalet sekulariserade nutidsmänniskor 😉
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 11:05Bor ni i en djurpark? Det är inte varje gång man ser ett djur över huvud taget. Sluta nojja, skaffa Starka Lampan och ut och leta djur med er! (H)
Bor ni i en djurpark? Det är inte varje gång man ser ett djur över huvud taget. Sluta nojja, skaffa Starka Lampan och ut och leta djur med er! (H)
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 11:11Jag bodde ett antal år i Värmland.
Där var det gott om älg.
Gillade att springa i mörker. Utan pannlampa.2 gånger sprang jag rätt in i något mjukt som stod still.
Jag flög bakom närmsta träd.
Hörde något som klumpade iväg.Kolsvart, men det bör ha vari
Jag bodde ett antal år i Värmland.
Där var det gott om älg.
Gillade att springa i mörker. Utan pannlampa.
2 gånger sprang jag rätt in i något mjukt som stod still.
Jag flög bakom närmsta träd.
Hörde något som klumpade iväg.
Kolsvart, men det bör ha vari
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 11:21Rådjuren bor runt huset vad det verkar, hittar deras spår i trädgården iaf, och på gångvägen - jag vet att ett hade sin daglega under ett träd på grannens tomt.
Börjar bli dags att skaffa hund. Grannkatten håller tydligen iaf efter småviltet 😉
Rådjuren bor runt huset vad det verkar, hittar deras spår i trädgården iaf, och på gångvägen - jag vet att ett hade sin daglega under ett träd på grannens tomt.
Börjar bli dags att skaffa hund. Grannkatten håller tydligen iaf efter småviltet 😉
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 12:58Min morbror sprang på en älg på Vasaplatsen i Göteborg (för 50 år sedan). Han blev inte betrodd hemma förrän dagen efter när det stog i tidningarna 😉
Min morbror sprang på en älg på Vasaplatsen i Göteborg (för 50 år sedan). Han blev inte betrodd hemma förrän dagen efter när det stog i tidningarna 😉