Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTerränglöpning
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tipset! Ska testa! 🙂

Det var så lite 🙂
Återkom gärna med rapport!

Jag brukar testa hur skorna sitter genom att stå på sneda stenar och liknande. Vissa butiker har sådant i butiken.

Aha! Det var också ett bra tips! 🙂 Tackar! Strumpor + sneda stenar: check.

Ok. Nu har jag testat skorna: resultatet blir såhär:

1) Strumptestet: när jag stoppade ner fossingarna med vanliga sportstrumpor i kändes det bra, tajt, men varken för tajt eller för slappt. Det är väl inte så att man vill få blodbrist i fötterna heller

Vad är bästa sättet att "springa in" ett nytt par löparskor? Vågar jag använda dem första gången på loppet på lördag (10 km)?

Om skorna känns och sitter som tofflor på fötterna (det är alltså extremt bra om de gör det) så ska du utan vidare kunna springa en så kort sträcka som 10 km i dem.

Egentligen vågar jag knappt berätta det här, men inför förra årets Espoo Endurance 24-tim

Håller med MF, en mil är överkomlig på alla sätt om skon sitter bra. Fick skavsår efter 15 km en gång, men då satt skon och glappade över hälkappan. En annan gång var det ett plåster på en tå som skavde sönder granntån. Även det var efter ~15 km.

Kan du

Testspringa? Själv i den mörka, kalla skogen där alla djuren bor? Nej, tack! Jag har hellre skavsår... 😉

Bennu, djuren är räddare för dig. Ta en stark lampa och tänk att du skall försöka skrämma så många djur som möjligt. Inte snällt, men man blir mentalt stark... 🙂