Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 22:59Min plan är att ta 2 liter vatten i ryggan (Nathan HPL #020), Hammer HEED alt. Perpetuem ("sportdryck" ) i handjagaren samt Vespa och Endurolytes (elektrolyttabletter). Eventuellt nån gel som backup.
Min plan är att ta 2 liter vatten i ryggan (Nathan HPL #020), Hammer HEED alt. Perpetuem ("sportdryck" ) i handjagaren samt Vespa och Endurolytes (elektrolyttabletter). Eventuellt nån gel som backup.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 07:29Har aldrig provat några geler, sportdrycker eller tabletter faktiskt....inte för att jag är motståndare till det men det känns liksom aldrig som om jag har kommit på den nivån att kramp eller att jag gått in i i väggen har varit den begränsande faktorn.
Har aldrig provat några geler, sportdrycker eller tabletter faktiskt....inte för att jag är motståndare till det men det känns liksom aldrig som om jag har kommit på den nivån att kramp eller att jag gått in i i väggen har varit den begränsande faktorn.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 08:37@Stefan: Vad använder du för energi under långa löpturer då?
@Stefan: Vad använder du för energi under långa löpturer då?
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 10:32Det beror på hur långt. Men under Lidingö Ultra åt jag det som fanns där dvs bananer, gurga, mannakvikk, etc. Under Marathon käkade jag ordentligt med havregrynsgröt innan och sedan 3 mackor, därefter drack jag vatten (buljong och lite cola). Mindre lopp
Det beror på hur långt. Men under Lidingö Ultra åt jag det som fanns där dvs bananer, gurga, mannakvikk, etc. Under Marathon käkade jag ordentligt med havregrynsgröt innan och sedan 3 mackor, därefter drack jag vatten (buljong och lite cola). Mindre lopp
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 07:06Lyssna gärna på Rune Larsson om näringsintag före och under långlopp: http://www.ur.se/play/157952
Lyssna gärna på Rune Larsson om näringsintag före och under långlopp: http://www.ur.se/play/157952
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 08:20Jag hörde Rune inför Lidingö Ultran och efter det kändes det som om man kan äta vad som helst, verkar inte spela så stor roll.....ät fett om du trivs med det, ät kolhydrater om du trivs med det.....
Jag hörde Rune inför Lidingö Ultran och efter det kändes det som om man kan äta vad som helst, verkar inte spela så stor roll.....ät fett om du trivs med det, ät kolhydrater om du trivs med det.....
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 16:27Ni som sprungit förut. Vad kör ni för skor? Trailskor eller vanliga?
Har aldrig sprungit längre än 25 km i mina trailskor och är därför inte helt övertygad om att jag ska springa nästan 3 ggr så långt i dem...
Ni som sprungit förut. Vad kör ni för skor? Trailskor eller vanliga?
Har aldrig sprungit längre än 25 km i mina trailskor och är därför inte helt övertygad om att jag ska springa nästan 3 ggr så långt i dem...
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 21:24Skovalet är personligt men jag tänker köra i Nike AirPegasus = vanliga sommarlöpskor med bra dämpning och sula med bra grepp. Jattelångt har lite för mycket asfaltslöpning för trailskor i mitt tycke.
Skovalet är personligt men jag tänker köra i Nike AirPegasus = vanliga sommarlöpskor med bra dämpning och sula med bra grepp. Jattelångt har lite för mycket asfaltslöpning för trailskor i mitt tycke.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 21:52Himla roligt och tänkvärt föredrag m Rune! Man blir verkligen "hungrig" på att springa långt o länge. Vi syns förresten i Trollhättan, Mikael.
Himla roligt och tänkvärt föredrag m Rune! Man blir verkligen "hungrig" på att springa långt o länge. Vi syns förresten i Trollhättan, Mikael.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 22:00Nä, jag måse tyvärr avstå Trollhättan. Familjedemokratin yrkar på ett mer traditionellt midsommarfirande.
Nä, jag måse tyvärr avstå Trollhättan. Familjedemokratin yrkar på ett mer traditionellt midsommarfirande.