Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är i starten att arrangera ett lopp på den gamla banvallen mellan Enköping och Uppsala, Marathondistans.

Start vid den kullerstensbelagda, vackra, norra infarten till regementet i Enköping.

Målgång Slottsgården i Uppsala.

Loppet följer banvallen i stö

Maran absolut och bombsäkert om den nu inte kolliderar med något annat av mina favvolopp. Äntligen något i Enköping och Uppsala! Testlopp...kanske inte hela men absolut halva å där beror det ju absolut igen vilket datum det handlar om.:-)
Toppengerj....kö

Gott Kjell!

Lämplig hållplats för på eller avstigning blir då Örsundsbro, där det går finfina vägar genom skogarna till Månkarbo. Du passerar då mina barndoms nejder i Östervåla.

Självklart kommer tillfället läggas där risken för krock blir minimal.

Kul grej det där. Springer i bland sträckan Ekeby-Skärfälten och det är en väldigt fin sträcka. Kan bli kul att testa hela vägen.

JÄTTEKUL! Roligt att det händer något i nejden. Jag är inte kapabel att springa någon mara eller halvmara denna säsong men nästa år en halvmara kanske. Jag springer på banvallen tre ggr på veckan, urskönt underlag.

Hallå där "Hemliga-Mikael"...ja det måste väl bli rena hemmaplan för dig då???? Å så vet vi nu i alla fall ungefär var du bor oxså...avslöjad på den punkten alltså. Varför inte ha som mål att kuta med en bit på sträckan första året å sedan fullfölja ett m

Det låter jättespännande och helt i min smak - krockar det inte med något annat så är jag definitivt med!

Jag är med! Helt i min smak.

Jag är med, jättebra idé.

Åhh vad roligt att det är så många som redan är intresserade av att springa denna fina sträcka.

Tänkte berätta lite om banvallen.

0-20 km.
Här går den gamla banvallen genom regementets övningsområde. I stort är den i fint skick men på vissa ställen har