Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nytt banrekord av herr-ettorna (Stefan Boman och Carl Lundin, 9:37), en rafflande uppgörelse mellan damettan och -tvåan (Barbro Nilsson och Karin Armgren 11:07 tror jag), ett jävla regnande och svala vindar, snälla kossor, elaka kossor som bajsat där jag

Jag är också nyfiken. Sprang lite i era fotspår (Skillinge-Kåseberga) igår... (H)

Kan tänka mig att banan är lurig att följa på sina ställen. Speciellt mitt i natten.

Vädret var ju lite lätt stormigt. Särskilt efter Ales stenar där kombinationen av stark vind och regn gjorde det nästan lite jobbigt att hålla ögonen öppna.

Jag och Carl kände oss starka genom hela loppet. Vi hade båda lite problem med utrustningen (båda

Ja Mr Hansson ordnade med grym support. Att vara ensam funktionär på ett 50 miles-lopp är grymt imponerande. Dock missade nog vi alla de där extra kontrollerna. Fick en cola i Simrishamn, annars var det Sandhammaren som gällde. Men vi låg ju lite efter er

Grattis till Stefan och Carl som krossade det tidigare banrekordet.

8 män och 2 kvinnor kom till start. 3 bröt, samtliga män vilket är i linje med statistiken för ultramarathon som säger att kvinnor i betydligt högre grad än män fullföljer tävlingarna d

Är grymt imponerad av alla som startade loppet med så dåliga väderförhållanden. Jag själv har haft turen att alltid få bra väder under mina ultralopp.

Grattis till er alla som deltog och ett extra grattis till ni som gjorde fina placeringar.

Bra jobbat allihopa, jag får rysningar över hela kroppen när jag läser om era strapatser! 🙂

Fantastiskt jobb av er alla. Ännu mer imponerande nu när förutsättningarna var så hemska. Det var nog tur jag inte stod på startlinjen.

Egentligen var det ganska OK att springa trots vädret. Håller man bara fart på benen så håller man värmen uppe. De svårare terrängpartierna hade varit i stort sett lika svåra i varmt och klart väder. Det som kändes tyngst var den motvind som slog emot oss

Grattis alla deltagare till loppet och extra stort grattis till dem som klarade av hela sträckan. Jag vet exakt hur det är längs skåne leden sprang Gax 100 miles 2009, den som säger att skåen är platt ljuger eller hur 🙂

/Gax Staffan