Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kommer att hålla tummarna för er från Kebnekaisefjällen! 🙂

Jag sprang GAX förra året och upplevde att sandlöpningen slet hårt på fotlederna, trots att jag mest gick där den var som mest lös (jag tog mig snabbast fram på det sättet, springa gick fak

Camilla, kanske kunde vara så att du svullnade i vänster för att man springer och stabiliserar mycket med den, allt lutar ju åt vänster eftersom havet ligger där. Så var det för mig iallfall.

Ja, det har du kanske rätt i. Men jag följde ju slaviskt kartan och vågade aldrig springa ute på den plattare sanden utan harvade på i skogskanten nästan hela vägen till Sandhammaren. Fick betydligt mer lös sand och sanddyner än nödvändigt. Blev lite arg

Det jag funderade på angående GAX-banan var om man skulle springa in den lilla loopen i skogen några km före Sandhammaren. Jag sprang där och det var ju helt igenväxt, tror det är en gammal del av Skåneleden som inte underhålls längre.

Det har du nog rätt i, Anders! Det var MYCKET svårframkomligt där under småtimmarna... Där fick jag för att jag slaviskt skulle följa kartan. Det hade spart mig både tid och energi att istället springa nära vattnet på den platta och relativt hårda sanden.

Det var förmodligen där Fredrika "lurade" upp mej också.
Men ska man följa banan så ska man. 🙂

Vi håller på att justera banskisser ngt. På några ställen stämmer inte Skåneledskartorna med markeringarna i verkligheten. Tex vid Knäbäckshusen.

Nu är vi 9st deltagare...

Jag hinner förmodligen inte ner för att provspringa. Så om någon har en GPS-plott så dela gärna med er av den.

Micke, man kan tanka ner filerna på skåneledens hemsida. Jag klippte ihop dem förra året, vände på rutten och omvandlade till rätt format. Sen dess har datorn krashat och jag vet inte om jag har kvar dem, men hittar jag dem kan jag skicka det.

Jag håller på att lägga in rutten på Jogg.se men det blir rätt oexakt.

Skåneledens karta är såklart bra. Men där finns åtminstone en miss och det gäller vid Knäbäckshusen. Jag håller på att kopiera upp de skisser man fick av Stefan förra året. Där finns