Quote from Guest on 21 April 2009, 17:11Sprang på följande artikel...
http://www.dailymail.co.uk/home/moslive/article-1170253/The-painful-truth-trainers-Are-expensive-running-shoes-waste-money.html
Sprang på följande artikel...
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 17:21Inte hade de GPS heller, för att springa fort.
Inte hade de GPS heller, för att springa fort.
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 17:28nee gps är bara till för att egot skall ta del av träningen...
nee gps är bara till för att egot skall ta del av träningen...
Quote from Lars Mörrby on 21 April 2009, 17:33Bra argument för framfotalöpning a la POSE / Chi running/ Natural running/ etc
och för Vibram Fivefingers och kanske även Ecco Biom?Men det gäller nog att lära om sakta efter ett liv i tjocka, skyddande skor...
Bra argument för framfotalöpning a la POSE / Chi running/ Natural running/ etc
och för Vibram Fivefingers och kanske även Ecco Biom?
Men det gäller nog att lära om sakta efter ett liv i tjocka, skyddande skor...
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 17:45Det är en mycket intressant och bra artikel som jag tycker alla ska ta sig tid att läsa. För den som tvekar att klicka på länken så handlar den alltså om löparskor, och hur dämpning, rörelsekorrigering med mera snarare verkar öka skaderisken än att minska
Det är en mycket intressant och bra artikel som jag tycker alla ska ta sig tid att läsa. För den som tvekar att klicka på länken så handlar den alltså om löparskor, och hur dämpning, rörelsekorrigering med mera snarare verkar öka skaderisken än att minska
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 18:04De har ju plusgrader där de springer.
Skulle vilja se nämnda barfotalöpare ränna runt i skog och mark i december i snöglopen, då kan vi börja snacka barfotalöpning.
De har ju plusgrader där de springer.
Skulle vilja se nämnda barfotalöpare ränna runt i skog och mark i december i snöglopen, då kan vi börja snacka barfotalöpning.
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 18:11Nu handlade ju inte artikeln om att folk ska börja springa barfota, utan att dagens avancerade löpardojor kanske är av ondo. Och det går väl alldeles utmärkt att springa i snöglopp med mindre avancerade skor än de vi har idag!
Nu handlade ju inte artikeln om att folk ska börja springa barfota, utan att dagens avancerade löpardojor kanske är av ondo. Och det går väl alldeles utmärkt att springa i snöglopp med mindre avancerade skor än de vi har idag!
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 18:11Re: Lady
det gjorde jag i fredags och lördags...(tja i fast då i mina fve-fingers)
gick förvånansvärt bra även om det var lite halkigt....
Re: Lady
det gjorde jag i fredags och lördags...(tja i fast då i mina fve-fingers)
gick förvånansvärt bra även om det var lite halkigt....
Quote from Lars Mörrby on 21 April 2009, 19:05Fredrika,
jag skrev _kanske_ när det gällde Ecco Biom. Jag har inte testat dem, men det låter som ett
mellanting mellan "vanliga" löparskor och Fivefingers, dock mest lika de vanliga skorna. Min tanke var att de ev kunde vara ett steg på vägen till bättr
Fredrika,
jag skrev _kanske_ när det gällde Ecco Biom. Jag har inte testat dem, men det låter som ett
mellanting mellan "vanliga" löparskor och Fivefingers, dock mest lika de vanliga skorna. Min tanke var att de ev kunde vara ett steg på vägen till bättr
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 19:55Börje: ok 🙂 Men man ska ha klart för sig att Ecco Biom är ganska tunga - och dessutom dämpade.
Börje: ok 🙂 Men man ska ha klart för sig att Ecco Biom är ganska tunga - och dessutom dämpade.