Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Undrar om det finns forskning som pekar på nånting alls när det gäller skor. Lätt att bara peka på skotillverkarna och kräva att de ska en massa, men det står ju var och en fritt att undersöka fakta själv.

Fast när jag sprungit på mig skavanker har det d

Mycket intressant länk man blir lite fundersam efter att läst artikeln på flera saker......man får sig en funderare.

Lady skrev: "Lätt att bara peka på skotillverkarna och kräva att de ska en massa, men det står ju var och en fritt att undersöka fakta själv."

Nu är det ju som så att skotillverkarna påstår en massa saker om sina produkter, som det alltså inte finns någr

Förresten har ju både du och jag Lady gjort en ganska liknande resa vad gäller distans- och tempoökningar under kort tid, dvs. vi är lika mycket dumskallar du och jag 🙂 Själv har jag dock haft bättre tur och klarat mig helt utan skador, så skador är ing

Skrev ett långt fint inlägg om reklam och faran att tro på den, inklusive referenser till antirynk-krämer, schampoo och what-not men det försvann av någon anledning. (FB har betett sig synnerligen lynnigt på sistone)

Fast till syvende och sist gick det u

Den tråkiga frågan blir då. Vem skall betala för forskningen, Nike eller?

I princip bör alla som vill tjäna pengar på löparskor och alla som vill minska andelen löpningsrelaterade skador kunna vara intresserade.
Det går m.a.o. säkert att t.ex. få både EU-pengar och statliga pengar till sådan forskning.

Då förlorar naprapater och sjukvården en massa kunder.

Hm... Jag har sprungit i vanliga gympaskor. Jag har sprungit i "halvfina" löparskor. Jag har slitit ut nämnda skor.

Jag har sprungt i snö, slask, lera, på stigar, på asfalt, på grus, på sand.

Jag vet inte om forskning är så viktigt när jag gör ständiga

Jag kan också gjort en empirisk upptäkt. Bytte upp mig skomässigt inför våren och efter 1 vecka i de nya skorna åkte jag på känningar under hälen (faciit eller vad tusan det nu heter). Omöjligt att dra några slutsatser men jag känner igen mig genom hela a