Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTID?
You need to log in to create posts and topics.

Vad är en bra tid att springa 10 km på? I skog på stig

60:29 så klart!

😉

Allvarligt talat är tiden avhängt en persons löpförmåga, träningsbakgrund och fysiska status. För någon är 40:32 kanonbra, för någon annan 62:12.

Plus ålder 🙂

Ålder talar vi tyst om...(H)

I förhållande till vad?

Att vinna tävlingar på elitnivå?
Att vinna mindre lokala tävlingar?
Att ha komma över gränsen för att "promenera snabbt" till "jogga"/löpa?
Som motionär? Erfaren eller nybörjare?

Det måste ju skilja något helt enormt mellan svar

haha ja 60:29 måste vaar en bra tid 😉
Nej men tid för en vanlig svensson som vill blir bättre på att springa...men ajg ska kolla runt lite på olika lopp för att se....men runt timman på tjejmilen vill jag klara!

Det gör Du Malin! Visserligen är det säkert trångt (jag har aldrig sprungit det) men själva känslan att stå i startfållan triggar igång saker och ting som gör att man oftast springer fortare än på träning.

Lycka till! 🙂

http://www.tjejmilen.se/start/content.cfm?Sec_ID=180&Rac_ID=9&Lan_ID=1

Här kan du gå in och kika på lite av de tider som de som valt tidtagning har sprungit på. Intressant läsning!

Jag ska "gå/lunka/löpa" runt Tjejmilen i år och målet för nästa år är at

Lena Gavelin har damrekordet på Lidingöloppet med 1:53:13. Om du håller samma fart i en mil så är du inte alltför kass... 🙂

Blir 37:45 / mil, gör man det som tjej i kuperad terräng är man också elit, dock inte riktigt på nationell nivå.

För "en vanlig svensson som vill bli bättre på att springa" skulle jag säga att 40min är bra för män och 45min för kvinnor. +1-2min om det nu