Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 11:13Jamen Fia - det är ju ett SVÅRT tal!
Själv har jag misslyckats med (och därmed sumpat ett årsbästa) att räkna ut att man kommer sex varv på en timme om varje varv är 1 km och man håller 10-minutersfart.
Jamen Fia - det är ju ett SVÅRT tal!
Själv har jag misslyckats med (och därmed sumpat ett årsbästa) att räkna ut att man kommer sex varv på en timme om varje varv är 1 km och man håller 10-minutersfart.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 12:30Banan i Trollhättan är på ojämnt antal meter igen.
Samma som för 2 år sedan. 1.150 meter.
Det blir ju torrt och varmt hela veckan så vi få springa över fotbollsplanen.Tipset att klara ett visst antal varv/h är bra.
Ta det inte lugnt, ta det lugnare et
Banan i Trollhättan är på ojämnt antal meter igen.
Samma som för 2 år sedan. 1.150 meter.
Det blir ju torrt och varmt hela veckan så vi få springa över fotbollsplanen.
Tipset att klara ett visst antal varv/h är bra.
Ta det inte lugnt, ta det lugnare et
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 12:39"springa över fotbollsplanen"
Hu och fy. Ni hade aldrig fått springa över den fotbollsplanen jag bestämmer över iallafall...
Lycka till ändå allihop, det hela låter helt galet i mina öron.
"springa över fotbollsplanen"
Hu och fy. Ni hade aldrig fått springa över den fotbollsplanen jag bestämmer över iallafall...
Lycka till ändå allihop, det hela låter helt galet i mina öron.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:23Gör upp en taktik, bana som är drygt 1100 meter skulle kunna se ut så här för mig:
Vart fjärde varv, drick. Vart åttonde varv ät och drick.
Det skulle vara det enda jag funderade på och höll räkning på.
Att bara ha fokus på fyra varv i taget.Gör inte mi
Gör upp en taktik, bana som är drygt 1100 meter skulle kunna se ut så här för mig:
Vart fjärde varv, drick. Vart åttonde varv ät och drick.
Det skulle vara det enda jag funderade på och höll räkning på.
Att bara ha fokus på fyra varv i taget.
Gör inte mi
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:52Det verkar bara vara jag som tycker man ska öppna hyfsat hårt. Kanske måste jag revidera mina egna race-planer.
Det verkar bara vara jag som tycker man ska öppna hyfsat hårt. Kanske måste jag revidera mina egna race-planer.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:57Att öppna hårt må vara en taktik för den erfarne ultralöparen att överväga (inte för att jag har några bra exempel på det), men knappast ett lämpligt råd för den som begår sin ultrapremiär.
Att öppna hårt må vara en taktik för den erfarne ultralöparen att överväga (inte för att jag har några bra exempel på det), men knappast ett lämpligt råd för den som begår sin ultrapremiär.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 14:42Håller med Micke.
Men samtidigt - är man en duktig marathonlöpare kan man nog öppna rätt hårt. För 6 timmar är inte så himla långt. Tjoff, liksom, så är de slut. (vilket inte hindrar att man BLIR dum i huvudet på slutet)De råd vi delar med oss blir nog
Håller med Micke.
Men samtidigt - är man en duktig marathonlöpare kan man nog öppna rätt hårt. För 6 timmar är inte så himla långt. Tjoff, liksom, så är de slut. (vilket inte hindrar att man BLIR dum i huvudet på slutet)
De råd vi delar med oss blir nog
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 18:44Jack.
För 2 år sedan ösregnade det vid start. Det kom senare mer regn.
Där de sprungit såg inte vackert ut när väl det var över.
Pratade med en yngre fotbollssupporter.
Han var inte glad.En äldre sa: " Var lugn. "
Den biten de sprang " sönder" är nu
Jack.
För 2 år sedan ösregnade det vid start. Det kom senare mer regn.
Där de sprungit såg inte vackert ut när väl det var över.
Pratade med en yngre fotbollssupporter.
Han var inte glad.
En äldre sa: " Var lugn. "
Den biten de sprang " sönder" är nu
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 21:01Oj då K-G....det där med "dum i huvudet" verkar ju i alla fall lite interessant...!?
Kanske vore ändå Ultra något för mig ändå..???????? Tråkigt nog så är jag skadad i en fot
så det får väl bli till 2010 då...24H..naturligtvis(Tja sen var det de här med m
Oj då K-G....det där med "dum i huvudet" verkar ju i alla fall lite interessant...!?
Kanske vore ändå Ultra något för mig ändå..???????? Tråkigt nog så är jag skadad i en fot
så det får väl bli till 2010 då...24H..naturligtvis(Tja sen var det de här med m
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 22:34Tack för alla tips skall börja fundera ut min taktik här i veckan. Älskar huvudräkning och har det som sysselsättning under stora delar av mina långpass, skall bli intressant att se hur det går efter några timmar.
Någon som har några tips på hur man spri
Tack för alla tips skall börja fundera ut min taktik här i veckan. Älskar huvudräkning och har det som sysselsättning under stora delar av mina långpass, skall bli intressant att se hur det går efter några timmar.
Någon som har några tips på hur man spri