Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 23:38Hur springer man långsamt i början? Frågar du mig så är svaret: klocka som visar tempo.
Jag är helt värdelös på att själv bedöma hur fort jag springer och är jag omgiven av löpare som springer i olika takt så blir det etter värre. Så en klocka som viar
Hur springer man långsamt i början? Frågar du mig så är svaret: klocka som visar tempo.
Jag är helt värdelös på att själv bedöma hur fort jag springer och är jag omgiven av löpare som springer i olika takt så blir det etter värre. Så en klocka som viar
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 07:18"Sveriges största ultra genom tiderna"?! Nej. Trollhättan kommer inte i närheten av t.ex. Lidingö Ultra, och det blir väl kanske break-even med t.ex. Skövde 6h. Killar, det är roligt när ni haussar era lopp och trevligt att ni gör det åt varandra, men det
"Sveriges största ultra genom tiderna"?! Nej. Trollhättan kommer inte i närheten av t.ex. Lidingö Ultra, och det blir väl kanske break-even med t.ex. Skövde 6h. Killar, det är roligt när ni haussar era lopp och trevligt att ni gör det åt varandra, men det
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:04Fredrika.
Räknar man ihop antal meter så kan det bli det största.
Själv skriver jag hela tiden - rekord på G.
Då jämför jag med 106 startande 2007.Vissa påstår att en ultra börjar med 100K,
andra 50K.
Definitionsmässigt är det 42.196 meter.
Allt längre
Fredrika.
Räknar man ihop antal meter så kan det bli det största.
Själv skriver jag hela tiden - rekord på G.
Då jämför jag med 106 startande 2007.
Vissa påstår att en ultra börjar med 100K,
andra 50K.
Definitionsmässigt är det 42.196 meter.
Allt längre
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:14Fredrika.
Andra rekord.
Marathonloppen i Trollhättan drog fler och fler tjejer procentuellt sett.
Bra mycket mer än andra marathonlopp.Ultraloppen i Trollhättan är inget undantag.
Du är tjej.
Fredrika.
Andra rekord.
Marathonloppen i Trollhättan drog fler och fler tjejer procentuellt sett.
Bra mycket mer än andra marathonlopp.
Ultraloppen i Trollhättan är inget undantag.
Du är tjej.
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:15Sven.
Lägg dig sist, eller nästan.
Även där går det fort nog.Klocka som visar fart är ej helt fel.
Din, om du har en sådan kommer ganska säkert att visa att du springer för fort.
Sven.
Lägg dig sist, eller nästan.
Även där går det fort nog.
Klocka som visar fart är ej helt fel.
Din, om du har en sådan kommer ganska säkert att visa att du springer för fort.
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:18Ehhh, det handlar inte om mig här. Tack för förtydliganden så folk kan bilda sig en informerad uppfattning. Det är allt vi begär 🙂
Som sagt, ni får ha det så roligt i Trollhättan!
Ehhh, det handlar inte om mig här. Tack för förtydliganden så folk kan bilda sig en informerad uppfattning. Det är allt vi begär 🙂
Som sagt, ni får ha det så roligt i Trollhättan!
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:29Angående att hålla sig till fakta:
Rörande procent tjejer så ligger inte Trollhättan i topp bland de svenska ultraloppen. Det har pendlat mellan 11-18% de åren det hållits förutom 2006 då det var 24%. Allt baserat på resultatlistorna och statistiken so
Angående att hålla sig till fakta:
Rörande procent tjejer så ligger inte Trollhättan i topp bland de svenska ultraloppen. Det har pendlat mellan 11-18% de åren det hållits förutom 2006 då det var 24%. Allt baserat på resultatlistorna och statistiken so
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:37OK.
Tror dig Janne.
Likafullt var det jag som mest propagerade för mer tjejer vad gäller marathonloppen under 90-talet.
Motbevisa det.
OK.
Tror dig Janne.
Likafullt var det jag som mest propagerade för mer tjejer vad gäller marathonloppen under 90-talet.
Motbevisa det.
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:44K-G: Både du och jag har sprungit ett antal gånger var i Walt Disney Marathon i Orlando där majoriteten av löparna är tjejer. Kul lopp med positiv och trevlig atmosfär.
En diskussion om vem som gjort mest är för subjektiv för att jag ska ta den, men ja
K-G: Både du och jag har sprungit ett antal gånger var i Walt Disney Marathon i Orlando där majoriteten av löparna är tjejer. Kul lopp med positiv och trevlig atmosfär.
En diskussion om vem som gjort mest är för subjektiv för att jag ska ta den, men ja
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 09:07Tack Janne.
Jo, amerikanskorna är för härliga.
Till helgen är just nu:
12H: 10 av 23 tjejer.
6H: 20 av 45 tjejer.
6H: Ett tag var det 17 + 17 = 34. 50%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tror också att detta med tidslopp är en bra inkörsport för ultraintresse
Tack Janne.
Jo, amerikanskorna är för härliga.
Till helgen är just nu:
12H: 10 av 23 tjejer.
6H: 20 av 45 tjejer.
6H: Ett tag var det 17 + 17 = 34. 50%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tror också att detta med tidslopp är en bra inkörsport för ultraintresse