Quote from Funbeat user on 11 June 2013, 15:57Apropå TEC... http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=674816
Diskussionen gäller visserligen packning för 160km på varvbana i kallt väder, men kan nog vara till nytta i alla fall.
Apropå TEC... http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=674816
Diskussionen gäller visserligen packning för 160km på varvbana i kallt väder, men kan nog vara till nytta i alla fall.
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 09:01Tack för alla suveräna svar.
Skulle gärna ta in några fler tips på bra mat/snacks. Det lär ju inte bli någon svulstig lunch och middag ute i skogen, men hela dagen lär ju gå åt. Det finns en matstation vid halva loppet där det kommer serveras en "betasu
Tack för alla suveräna svar.
Skulle gärna ta in några fler tips på bra mat/snacks. Det lär ju inte bli någon svulstig lunch och middag ute i skogen, men hela dagen lär ju gå åt. Det finns en matstation vid halva loppet där det kommer serveras en "betasu
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 09:50Jag hade bara dricka och en energigel med mig, resten plockade jag åt mig av vid stationerna, det räckte bra för mig i alla fall.
Jag hade bara dricka och en energigel med mig, resten plockade jag åt mig av vid stationerna, det räckte bra för mig i alla fall.
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 12:01Personligen skulle jag inte ta med mig mat, men smaken är ju som baken i Ultra. Du känner din mage bäst...
På upp till 50 miles föredrar jag enbart gels. Ett tips är att försöka få i sig energi redan från början, hellre lite åt gången än att chocka kropp
Personligen skulle jag inte ta med mig mat, men smaken är ju som baken i Ultra. Du känner din mage bäst...
På upp till 50 miles föredrar jag enbart gels. Ett tips är att försöka få i sig energi redan från början, hellre lite åt gången än att chocka kropp
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 12:20På TEC får man ju chansen att fylla på med godis/gel/sportdryck mm efter varje mil så där tog jag en mugg sportdryck (perpetuum) och lite russin de första 4 milen, vid halva åt jag lite köttbullar å mos och sedan tog jag på mig min camelback (med endast v
På TEC får man ju chansen att fylla på med godis/gel/sportdryck mm efter varje mil så där tog jag en mugg sportdryck (perpetuum) och lite russin de första 4 milen, vid halva åt jag lite köttbullar å mos och sedan tog jag på mig min camelback (med endast v
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 13:04Nu fattar jag att det är Hornindal Rundt det gäller. Tufft val av första ultra! De allra flesta behöver 15-20 timmar där, en del över ett dygn, så magen kanske vill ha mer än bara gel. Någon som är mera van vid 24h-lopp kan säkert svara bättre.
McDonalds
Nu fattar jag att det är Hornindal Rundt det gäller. Tufft val av första ultra! De allra flesta behöver 15-20 timmar där, en del över ett dygn, så magen kanske vill ha mer än bara gel. Någon som är mera van vid 24h-lopp kan säkert svara bättre.
McDonalds
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 13:21Tack för alla svar! 🙂
Japp, det är Hornindal Runt det gäller. Tänkte att det var lika bra att ge sig själv en rejäl utmaning. Men, jag har tränat ganska hårt nu under ett år, så jag hoppas att jag har möjlighet att klara det.
Men, precis, det kommer j
Tack för alla svar! 🙂
Japp, det är Hornindal Runt det gäller. Tänkte att det var lika bra att ge sig själv en rejäl utmaning. Men, jag har tränat ganska hårt nu under ett år, så jag hoppas att jag har möjlighet att klara det.
Men, precis, det kommer j
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 20:28Pratar vi så lång tid så kan det nog vara läge att ha med vaselin eller motsvarande, plus tejp eller annat för att minska problemen av skav, med i ryggsäcken.
Pratar vi så lång tid så kan det nog vara läge att ha med vaselin eller motsvarande, plus tejp eller annat för att minska problemen av skav, med i ryggsäcken.
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 22:06Ja, läs mer tips för 24h och 100 miles än för vanliga "kortultror" på 60-80 km. Det här loppet liknar nog inte vanliga 75km-lopp.
Ja, läs mer tips för 24h och 100 miles än för vanliga "kortultror" på 60-80 km. Det här loppet liknar nog inte vanliga 75km-lopp.
Quote from Funbeat user on 13 June 2013, 00:00Något som kan vara skönt är att ha något att tugga på då man har tröttnat på alla gel. Sen att borsta tänderna efter några timmar får en att känna sig snygg, fräsch, läcker och stark (H)
Något som kan vara skönt är att ha något att tugga på då man har tröttnat på alla gel. Sen att borsta tänderna efter några timmar får en att känna sig snygg, fräsch, läcker och stark (H)