Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Uppdatering för den som är intresserad:

Körde 42km i lördags. Kuperad terräng. Mycket berg och små stigar. Lera och rötter. Kändes bra och jag hade packat ungefär det ni sa. Jordnötter och russin var en hit. Väldigt gott och något att se fram emot.

Vi

Det här med att komma igång igen känner jag igen. Jag brukar ha en dipp vid 36-38 km som brukar kännas extremt jobbig. Kroppen börjar bli trött och får mig rent mentalt att ta kortare steg eftersom det är lite ansträngt. När jag sedan väl vaknar till och

Ja, Niklas. Du har helt rätt. Kände att det hade mycket med huvudet att göra, men kroppen kändes liksom "slut" ett tag. Men det gick över efter ett tag. Som sagt, det är nog väldigt mycket mentalt. Att bara tala om för kroppen att den får kämpa på ett tag

En liten detalj: Förmodligen finns det inga papperskorgar längs banan.Välj mat som inte genererar så mycket skräp. Tunga tomflaskor, t.ex., vill man inte bära så många mil i onödan.

Bra poäng, Mister B. Skall dock finnas 20 stationer runt banan och jag hoppas att de kan ta emot lite småskräp. 🙂

/C

Engångsregnponcho är bra. Den kan man springa i och då hålls dessutom väskan torr. Tar inte så stor plats och väger inte så mycket.

(Kanske redan står längre upp, har inte läst hela tråden) 😉

Perfekt Sandra. Tack.

Jag har en vindjacka, men om det skulle få för sig att spöregna i några timmar så vill man nog ha något mer avancerat. En poncho åker med i packningen.

/C

Får man vara lite nyfiken och fråga över din utrustning? Vilka skor och ryggsäck har du tex tänk att använda?

Tjena H,

Jag kommer att springa i ett par Adidas Response Trail 18. Och ett par Response Trail 19 i reserv. På ryggen har jag en Nathan Race Vest där jag tagit ur vätskeblåsan och packar i det facket. Har en Osprey Talon 11 som jag tänkte ha som backup e

kul första lopp 🙂
vi kommer troligen att synas där ....vi är två tokar som ska göra ett försök
lagom småtrötta, småfeta & måttligt tränade...men gillar natur.....Detta kan ju knappast bli annat är super.....
Dock gissar jag att man ej ska glömma att det