Quote from Funbeat user on 30 June 2013, 11:57Precis hemkommen från 12 mil på 15 timmar. Jag hade lagt ner ett par extra sockar och en ren teeshirt i dropbagen. Nästa gång skall jag ha sportslick mellan skinkorna, och antagligen på fötterna också men jag brukar inte få så mycket blåsor på fötterna.
Precis hemkommen från 12 mil på 15 timmar. Jag hade lagt ner ett par extra sockar och en ren teeshirt i dropbagen. Nästa gång skall jag ha sportslick mellan skinkorna, och antagligen på fötterna också men jag brukar inte få så mycket blåsor på fötterna.
Quote from Funbeat user on 1 July 2013, 08:25Bra sprunget, Niklas!
På TEC hade jag bälte utanpå ponchon. Det var en fördel t.o.m. vid vindstilla.
Bra sprunget, Niklas!
På TEC hade jag bälte utanpå ponchon. Det var en fördel t.o.m. vid vindstilla.
Quote from Funbeat user on 1 July 2013, 21:52Jag är kanske lite löjlig och prylgalen här nu men är det inte smidigare att springa med en lättviktsskaljacka istället för en poncho?
Jag är kanske lite löjlig och prylgalen här nu men är det inte smidigare att springa med en lättviktsskaljacka istället för en poncho?
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 08:13Bra jobbat 🙂 Fin bana eller va fokus framåt?
Lättviktsjacka är kanske skönare men dyrare att inhandla om man kanske kör ett lopp mot en poncho.
Men ska man hålla på i regn å rusk så är det nog en bra investering =)
Bra jobbat 🙂 Fin bana eller va fokus framåt?
Lättviktsjacka är kanske skönare men dyrare att inhandla om man kanske kör ett lopp mot en poncho.
Men ska man hålla på i regn å rusk så är det nog en bra investering =)
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 11:53Ganska skön bana som mest hade korta backar och inga längre sugande varianter som det var på 6-timmars i Råda (där det blev 60,5 km). Jag upptäckte även denna gång som på tidigare långa tävlingar att mina knän är känsliga för nedförsbackar. Många pratar o
Ganska skön bana som mest hade korta backar och inga längre sugande varianter som det var på 6-timmars i Råda (där det blev 60,5 km). Jag upptäckte även denna gång som på tidigare långa tävlingar att mina knän är känsliga för nedförsbackar. Många pratar o
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 12:04Extra försiktigt i nedförsbackarna.
Så rätt Niklas. (t+)
Många små blir i längden rätt många meter.Mitt ultralånga tips är ju: Gå baklänges om så behövs.
Extra försiktigt i nedförsbackarna.
Så rätt Niklas. (t+)
Många små blir i längden rätt många meter.
Mitt ultralånga tips är ju: Gå baklänges om så behövs.
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 14:01Tack för det tipset Niklas. Har lovat mig själv att gå så mycket jag "kan". Det viktiga för mig är att njuta av detta lopp (så gott det går). Det kommer fler lopp framöver då jag kan fokusera på tider. Nu är det fokus på att känna hur det faktiskt är. 🙂
Tack för det tipset Niklas. Har lovat mig själv att gå så mycket jag "kan". Det viktiga för mig är att njuta av detta lopp (så gott det går). Det kommer fler lopp framöver då jag kan fokusera på tider. Nu är det fokus på att känna hur det faktiskt är. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 July 2013, 18:27Hur gick det, Christian?
edit: Rättade stavning...
Hur gick det, Christian?
edit: Rättade stavning...
Quote from Funbeat user on 9 July 2013, 12:46Christian kom på plats 39 av 81 och lyckades kämpa sig i mål på 21t 48m 18s vilket jag tycker är starkt att inte ge upp. Med tanke på medelhastigheten misstänker jag att det var några längre stopp på vägen med ett par rejäla funderare och mentala strider
Christian kom på plats 39 av 81 och lyckades kämpa sig i mål på 21t 48m 18s vilket jag tycker är starkt att inte ge upp. Med tanke på medelhastigheten misstänker jag att det var några längre stopp på vägen med ett par rejäla funderare och mentala strider
Quote from Funbeat user on 9 July 2013, 19:07Wow, är så otroligt imponerad!
(Egentligen av alla som springer ultra överhuvudtaget, men framför allt av alla som tar sig imål på sin första fjällultra)
Strongt gjort!
Wow, är så otroligt imponerad!
(Egentligen av alla som springer ultra överhuvudtaget, men framför allt av alla som tar sig imål på sin första fjällultra)
Strongt gjort!