Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips och råd om cykelkläder och s …
You need to log in to create posts and topics.

Jag är förvånad att ingen har nämnt bib-tights, alltså cykelbyxor med hängslen. De gör så att man inte blir kall om ryggslutet av vinddraget. Ett måste i min garderob iaf.

För de flesta av oss är cykelbyxor likställt med bibs. Det är en sådan sak man i princip inte behöver påpeka.

Tjejer brukar undvika Bibs av olika saker.

Jag håller också med angående hängslen och jag själv använder sådana sen många år.

Men det finns en stor nackdel och det är när man behöver uträtta sina naturbehov.

Stomipåse?

Varför skulle tjejer undika hängselbyxmodellen av cykelbyxa? Har jag missat nåt vitalt? Hade ju tänkt mig en sån byxa, dock inte hittat så många tjejmodeller.... finns det alltså en orsak till det?

Ni har svårare att hänga ut den och kissa.

själv var jag helt såld på spd tidigare oavsett landsväg eller mtb eller cx....
trodde inte det skulle vara minsta skillnad mot att köra med landsvägsskor/pedaler....men jag bedrog mig. Det känns mkt stabilare, framförallt upplever jag det skönt då jag st

Bibs rekomenderas starkt: fördelarna överväger nackdelarna med stor marginal

Har någon tips på en vår/höst-jacka för temperaturer från 2-3 grader upp till 10-11?

Jag har nu några jackor, men med dessa blir jag oftast väldigt svettig på ryggen och kall på fronten.

Man borde kanske ha vindskydd på jackan, men jag har en känsla a