Quote from Elias Engqvist on 21 January 2011, 11:57Backträning generellt används som styrketräning för löparmusklerna. Långa flacka backar kan också användas för att höja pulsen utan att behöva springa så fort.
Vad jag menade var att det kanske är dumt att chansa, man klarar sig bra utan backträning ocm
Backträning generellt används som styrketräning för löparmusklerna. Långa flacka backar kan också användas för att höja pulsen utan att behöva springa så fort.
Vad jag menade var att det kanske är dumt att chansa, man klarar sig bra utan backträning ocm
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 11:58Jo Harald, Gammlia är med sin backighet perfekt för syftet. För korta backintervaller fundera på backen från stadion upp bredvid kvarnen (till vänster om kvarnen från Umestan sett).
Jo Harald, Gammlia är med sin backighet perfekt för syftet. För korta backintervaller fundera på backen från stadion upp bredvid kvarnen (till vänster om kvarnen från Umestan sett).
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 12:35Harald: Så här långt före SM tror jag du ska satsa på längre backar. Gärna backar som tar dig ~3min att springa upp för. Kör på en fart som gör att du hamnar kring din tröskelpuls (~85% av maxulsen) uppför och jogga sedan ner igen.
Du kan även köra backt
Harald: Så här långt före SM tror jag du ska satsa på längre backar. Gärna backar som tar dig ~3min att springa upp för. Kör på en fart som gör att du hamnar kring din tröskelpuls (~85% av maxulsen) uppför och jogga sedan ner igen.
Du kan även köra backt
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 14:56@Micke
Tack för mycket konkreta råd - väldigt användbartDet här blir bara bättre och bättre. Nu har jag ju mängder av uppslag tack :D:D
Nu ser jag backen jag kan använda - Rönnbärsstigen i NV hörnan av Gammliaskogen. En långseg mota på 500 meter som ta
@Micke
Tack för mycket konkreta råd - väldigt användbart
Det här blir bara bättre och bättre. Nu har jag ju mängder av uppslag tack :D:D
Nu ser jag backen jag kan använda - Rönnbärsstigen i NV hörnan av Gammliaskogen. En långseg mota på 500 meter som ta