Quote from Guest on 7 August 2010, 20:44Jag sprang ett (för mig) långpass i morse och har känt mig kass sedan dess. Troligen tjall med vätske och saltbalans. Jag har försökt fylla på med vätska och mat utefter vad kroppen sagt åt mig att den vill ha - men det har mest gett mig uppblåst mage 🙁
Jag sprang ett (för mig) långpass i morse och har känt mig kass sedan dess. Troligen tjall med vätske och saltbalans. Jag har försökt fylla på med vätska och mat utefter vad kroppen sagt åt mig att den vill ha - men det har mest gett mig uppblåst mage 🙁
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 20:54Om du har kört slut på glykogenet så är det lämpligt med snabba kolhydrater.
Varför äter du inte middag efter passet?
Om du har kört slut på glykogenet så är det lämpligt med snabba kolhydrater.
Varför äter du inte middag efter passet?
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 21:07Snabba kolhydrater låter vettigt. (Så enkelt att jag borde kunna räkna ut det själv). Jag har så jäkla svårt att äta direkt efter passet, men smoothie-varianter funkar bra och det går ju att köra ner bättre ingredienser där...
Vad är lagom mängd? Jag ant
Snabba kolhydrater låter vettigt. (Så enkelt att jag borde kunna räkna ut det själv). Jag har så jäkla svårt att äta direkt efter passet, men smoothie-varianter funkar bra och det går ju att köra ner bättre ingredienser där...
Vad är lagom mängd? Jag ant
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 21:10O´boy på mjölk och några rejäla fullkornsmackor med köttpålägg stillar det värsta innan tidig lunch.
O´boy på mjölk och några rejäla fullkornsmackor med köttpålägg stillar det värsta innan tidig lunch.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 22:27Dom gånger som jag känner att kroppen har gått tom på energi så fyller jag på med så mycket skräp som jag bara kan hitta t.ex. Oboy, chips, godis, bananer, mackor, massa vätska och sen efter någon timme när det känns lite bättre så käkar jag en ordentlig
Dom gånger som jag känner att kroppen har gått tom på energi så fyller jag på med så mycket skräp som jag bara kan hitta t.ex. Oboy, chips, godis, bananer, mackor, massa vätska och sen efter någon timme när det känns lite bättre så käkar jag en ordentlig
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 23:32Hmm...svårt att säga vad som är den perfekta återställaren. Grunden till allt är en bra träning. Efter långpasset kan man peta i sig i stort sätt vad som helst.
Om man ätit vettigt kan glykogenet i musklerna räcka upp till 2 timmar, men då är det tomt. M
Hmm...svårt att säga vad som är den perfekta återställaren. Grunden till allt är en bra träning. Efter långpasset kan man peta i sig i stort sätt vad som helst.
Om man ätit vettigt kan glykogenet i musklerna räcka upp till 2 timmar, men då är det tomt. M
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 11:02Hur är det med ett glas mjölk och några riskakor, som en lite återställare innan man sätter i sig ett större mål lite senare...eller är det för lite???
Hur är det med ett glas mjölk och några riskakor, som en lite återställare innan man sätter i sig ett större mål lite senare...eller är det för lite???
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 19:29Jag hade för mig att det var proteiner och inte kolhydrater man har som återställare. Men jag kan ha fel.
Jag brukar göra 1,5L smoothie(?) på mjölk, yoghurt, banan, ananas (konserv) och rårörda lingon. Eller vad som nu finns i kylen. Funkar för mig.
Jag hade för mig att det var proteiner och inte kolhydrater man har som återställare. Men jag kan ha fel.
Jag brukar göra 1,5L smoothie(?) på mjölk, yoghurt, banan, ananas (konserv) och rårörda lingon. Eller vad som nu finns i kylen. Funkar för mig.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 12:16Kolhydrater behövs för att fylla på glykogen medan protein behövs för att främja muskeltillväxt.
Kolhydrater behövs för att fylla på glykogen medan protein behövs för att främja muskeltillväxt.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 12:57Återställare av alla de slag har nämnts. Olika smoothies direkt efter och rejäl mat högs två timmar efter ett pass. Men tänk lika mycket på FÖREBYGGARE.
Själv drabbades jag ofta av kramper i benen efter rejäla utsvettningar på exvis spinningpass. Och jag
Återställare av alla de slag har nämnts. Olika smoothies direkt efter och rejäl mat högs två timmar efter ett pass. Men tänk lika mycket på FÖREBYGGARE.
Själv drabbades jag ofta av kramper i benen efter rejäla utsvettningar på exvis spinningpass. Och jag