Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 13:12Inte nödvändigtvis. Det är ju bättre att tillföra energin i lagom takt än att få "spikar". Magen mår mycket bättre av det åxå.
Inte nödvändigtvis. Det är ju bättre att tillföra energin i lagom takt än att få "spikar". Magen mår mycket bättre av det åxå.
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 13:15Då är mazariner lämpliga med både långsamma och snabba kolhydrater.
Då är mazariner lämpliga med både långsamma och snabba kolhydrater.
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 13:15Sebastian har du testat detta på långpass? Vore intressant att höra om det fungerar.
/Christian
Sebastian har du testat detta på långpass? Vore intressant att höra om det fungerar.
/Christian
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 13:36Jag har inte testat på långpass än, men idag körde jag 15 km distans och då funkade det toppen. Blandade ca 5 dl och drack ett glas innan jag stack ut. Fyllde sen upp flaskan med vatten (utspätt totalt 6 dl) och tog med den i handen. Drack ca 4 dl under p
Jag har inte testat på långpass än, men idag körde jag 15 km distans och då funkade det toppen. Blandade ca 5 dl och drack ett glas innan jag stack ut. Fyllde sen upp flaskan med vatten (utspätt totalt 6 dl) och tog med den i handen. Drack ca 4 dl under p
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 15:23Kanelbullar funkar också perfekt. (t+)
Kanelbullar funkar också perfekt. (t+)
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 15:24Havregrynsgröt med ett ägg i (ett ägg per dl gryn), kanel, pumpafrön, banan och russin.
Min belöning efter långpass. Funkar och är väldigt gott!
Havregrynsgröt med ett ägg i (ett ägg per dl gryn), kanel, pumpafrön, banan och russin.
Min belöning efter långpass. Funkar och är väldigt gott!
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 15:24Fia: oh ja, kanelbullar med mjölk är underbart det också!
Fia: oh ja, kanelbullar med mjölk är underbart det också!
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 21:28Lite meckigt och hålla på med kanelbullar och mjölk när man springer hehe, men efter kan ni få bjuda på en!
Messa mig när du använt fröna skarpt är du snäll!!!!
Lite meckigt och hålla på med kanelbullar och mjölk när man springer hehe, men efter kan ni få bjuda på en!
Messa mig när du använt fröna skarpt är du snäll!!!!
Quote from Mikael Deling on 17 August 2010, 13:58Ang Chia Fresca som Sebastian skriver om ovan, och om det funkar på långpass som Christian undrar: jag körde det som egen sportdryck när jag sprang maran i somras (Ölands Maraton). Inga problem alls med magen eller brist på ork. Chia-fröna är listiga på s
Ang Chia Fresca som Sebastian skriver om ovan, och om det funkar på långpass som Christian undrar: jag körde det som egen sportdryck när jag sprang maran i somras (Ölands Maraton). Inga problem alls med magen eller brist på ork. Chia-fröna är listiga på s
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 14:06Tack för rapporten! Jag ska fortsätta att utforska möjligheterna med Chiafröna. Det finns oändligt många användningsområden!
Tack för rapporten! Jag ska fortsätta att utforska möjligheterna med Chiafröna. Det finns oändligt många användningsområden!