Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtips på hur man får ihop det
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan,
Jag behöver tips!
Jag vill gärna springa 3 ggr per vecka, men har svårt att pussla hopa det. Hur gör ni andra?
Jag behöver vänta 3 h efter maten annars mår jag inge vidare. Dock så brukar vi äta runt 6. Efter 8 kan jag springa för då har lillan so

3 timmar känns långt. Borde vara olika för olika mat?

Testa och ät bara en ½portion.

Men detta är bara gissningar.

Håller med, jag åt pasta idag och det var för tungt, blev jätteillamående, inge kul. Fr testa en halv portion nästa gång

Nu har jag inga problem med att springa på tom mage. Jag hade det i början men efter ett tag började jag gilla det, speciellt morgonturerna när hela kroppen är på sparlåga. Man kommer verkligen igång efter det. Sen rejäl frukost.

Jag försöker hitta pass

Om du springer efter middagen på vardagar, testa att bara sakta ner och spara högintensitetspassen till helgerna när du (antar jag) är mer fri att planera.
En annan sak som kanske låter helt korkad kan vara att testa att andas genom näsan medan du springe

Om man har rätt sorts jobb kan man springa innan man käkar lunch. Eller springa till jobbet (eller del därav) och sen käka frukost på jobbet...
Till exempel.

Jag kan uppleva lite som du Liza, när tusan ska man hinna????
Jag försöker sluta en halv - till en timma tidigare en gång i veckan för att sticka ut innan middagen, den dagen blir de något snabbt till middag då de inte finns så mycket "matlagninstid". De

Jag äter lite mindre till middag, sen kan jag löpa inom 1 timme. Tar sen mer rejält kvällsmål efter passet.

Jag har precis samma problem, behöver 3 timmar efter maten. Annars blir det avbrutna träningspass och gång hem.
Ibland har det lett till att jag fått slänga i mig en macka och banan och sedan tittat på medan familjen äter. Det är inte så kul, men är man t

Liza, introducera en ny middagsordning hemma. Halv sex! 🙂

Här äts middag vid den tiden, för sen ska kidsen iväg på sina aktiviteter. Jag ger mig iväg till gymmet eller ut på vägarna vid åttatiden. På sommaren, när det är ljust länge, ännu senare.

Jag