Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på lätta löparskor.
You need to log in to create posts and topics.

"Du vet att du är en barfotalöpare när du ägnar mer tid åt att diskutera skor än att faktiskt springa."

Fasiken, den var ju bra ju! Skall se videon när jag kommer hem...

Barfotaskor är ju ett helt fantastiskt ord finns det inte nakenkläder oxå?

Någon som har prövat Puma faas 300? Hur är dom i storleken?

New Balance Minimus Road 00

En pålitlig lättviktig vardagssko är Saucony Kinvara. Till snabbare turer/lopp kan jag annars rekommendera extremlätta Asics Piranha. Eller varför inte 99 gramsskon Mizuno Universe - gillar man zero drop och lätta skor är den helt underbar.

+ 1 Kinvara
Vill man ha lite mer stabilitet än Kinvaran bör man kolla in den något tyngre Saucony Mirage. Gillar bägge.

Fliker in med ett par fundringar:

Jag har själv Lunaracer (gillar) och vill ha någon liknande för ombyte. Lätt och kring 4 mm drop.

Mackan, vad har du för storlek på dina LunRacer och Fastwitch (jag har 42.5 på LunaRacer och dom sitter tajt men bra). An

Jag har samma storlekar på alla de modeller du räknar upp Tibor. Men Lunaracern sitter klart tightast. Det jag gillar med mina Fastswitch är löpkänslan och även om det är mer drop så har jag noterat att mina Fastswitch är helt oslitna på bakre delen. Jag

Håller med Mackan.
Har aldrig brytt mig om dropp. Har skon gett löparglädje så har jag valt den.
Har nog ej aldrig haft problem att springa framfota, mittfota eller häl heller oavsett skons utseende.
De skor som gett mig glädje har jag valt.

( Tåland

Jag gillar Kinvara. De känns lätta och jag får bättre flyt i löpningen. De är ganska väldämpade ändå. Jag köpte dem för snabbdistans men nu använder jag dem även på långpass.

Riktigt lätta och utan drop är Saucony Hattori. Sköna men jag vågar inte ha dem