Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på lätta löparskor.
You need to log in to create posts and topics.

@Kristoffer: Peregrine! Verkar bra! Snart kommer väl Kinvara TR också..:

Saucony Kinvara TR

Läste att Kinvara TR inte hade någon koppling till Kinvaran annat än till namnet. Det betyder dock inte att det inte är en bra sko. Verkar dessutom vara ännu lättare än den skon jag köpte.

Jag var in på RS där jag köpte mina skor och fick byta dom utan protest, Bra RS.

Jag har satt en tejp på insidan i förebyggande syfte, kanske hjälper lite.

Många som nämner Kinvara här... En jätteskön lätt sko med 4 mm dropp.. Jag sprang 20 km i mina sen var sulan rätt ordentligt nedsliten och dom "hårda" delarna på sulan var på väg att lossna. Reklamerade dom så klart och plockade ut ett par Fastwitch istäl

Nya Puma Road Racer 4 satt på foten under dagens korta (6km) runda. Riktigt sköna skor med underbar löpkänsla. Ska testa ett längre pass snart.

Adios (orginalet) är annars favoriten hittills. Puman har något mjukare hälkappa och känns inte lika tajt runt

31,5km med Road Racer 4 idag. Nu ännu mer nöjd än innan, men jag kan fortfarande inte välja mellan Adios och Road Racer. Jag tyckte faktiskt skorna kändes mer dämpade idag utan att förta löpkänslan.

Jag vägde faktiskt både mina Kinvara 2 och Fastwitch 5 idag och de vägde exakt lika mycket. De är båda storlek 9,5 US och de vägde exakt 230g. Måste säga att Fastwitchen är mycket skönare än Kinvaran. Känns som den passar min fot lite bättre och den är li

Lätta skor ska inte hålla länge.

Asics skor kritiseras ibland för att hälkappan lr ovantyget går sönder innan dämpningen blir trött lr snedtrampad. Men så bra då, då kan man med gott samvete slänga skon innan man åker på en skada(t+)

Nyfiken på nästa generation trail sko, läs och lyssna; om Salomon Sense under 200 g

http://www.salomonrunning.com/se/minisites/sense/?cmpid=em_running_se_runningdb_Sense_SS12

finns även info på http://www.salomontrailtour.se, 19 lopp i år!

Välkomna

Erik Ahls

Tycker att Asics hälkappor borde hålla bättre både på tävling och träningsskor. Och det kan dom gott fixa tycker jag. Sen så finns det vissa svagheter med andra skor med. Men just Asics har leverarat klart sämst hittills.. speciellt på sistånde. Tråkigt e