Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på marathon i Sverige
You need to log in to create posts and topics.

Kustmaran Kristianopel. Som ett bra vin, bättre o bättre för varje år!

http://www.teamblekinge.nu/kustmbild09.htm

/inte helt opartisk (H)

Kjell, dags och vakna!!!

Vad sägs om Stockholm Marathon? Ett trevligt lopp med duktiga farthållare.

Månkarbo är väl självskrivet. Sveriges 3:e största mara med potential att gå om Växjö mha sin väldigt aktiva marknadsförare (och det kan nog vankas öl nästa år).

Om man verkligen

Stort tack för alla tips - nu har jag ett riktigt smörgåsbord att välja från 🙂

Dessutom kan man ju "fuska" och kliva av Skövde 6-timmars när man får sin mellantid efter 42195 kontrollmätta meter, men det är ju inte det som den tävlingen egentligen går ut på.
En del gör marathondistans plus ett varv, för att bli ultralöpare... (H)

Jag tipsar om järnmannen i kalmar...utöver själva maran får du dessutom simma i kalmar sund och cykla lite som uppvärming. Plus dricka och energikakor på cykling och löpning 🙂

tydligen den näst största maraton tävligarna i sverige dessutom med cirka 700

Järnmannen ger även rejäl valuta för pengarna, då man får hålla på lääänge 😀

Av svenska lopp har jag bara sprungit Stockholm marathon och Växjö marathon och jag kan rekommendera båda. Stockholm om man gillar mycket folk och publik och tjo och tjim runt

Med tanke på hur obefintlig erfarenhet jag har av olika marathon borde jag kanske hålla klaffen. Men ändå. Mot bättre vetande:
Ser att Höga Kusten Marathon nämnts. Har ändå sprungit halvan och kvarten där flera gånger. Jag tycker det är ett välorganisera

Har sprungit båda. Höga Kusten (som f.ö. firar 30-årsjubileum 2010) innehåller 3 rejäla uppförslut av vilka den första är längst och den tredje brantast. Höjdskillnad per varv c. 150 m., sammanlagt alltså 600 m. Vilket låter värre än det är, eftersom utfö

Vill haka på Thomas ovan och rekommendera Höga Kusten. Kan direkt bekänna att jag också tillhör arrangörsstaben.

I år firar vi 30 år och förhoppningsvis ska vi kunna göra detta till nåt extra. Många räds Höga Kusten p g a att det är kuperat och jobbigt