Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på nya löpskor!?
You need to log in to create posts and topics.

Är så att jag börjar fundera lite på nya löparskor och vet inte vilka man ska välja? Finns ju en uppsjö av modeller!
Enligt tester jag gjorde på löpband+videokamera på en teamsportia butik för 4 år sedan så pronerade jag en aning, kör därför med pronation

Allmänt har Brooks varit mer prisvärda än de övriga "premium"-märkena, eftersom de inte distribuerats lika mycket i Sverige.

Du kanske har storlek 41,5 och vill köpa mina herrskor... Splitt nya...
Nu ska jag sluta göra reklam...

Tyvärr har jag storlek 44, så kommer nog inte funka så bra! 🙂

Okej, men vilken av Brooks modellerna skulle du rekomendera då?

Vill du gå mot mer "barfota" tycker jag du skall kolla endast på det som går som "tävlingsskor" sen väljer du dem som är skönast, för mig är det saucony a2 den sitter som en strumpa 😀

Dom där saucony såg ju riktigt härliga ut! Men vad tror du, kommer dom funka för mej även fast jag pronerar? Jag kommer inte få problem då? (ont)
Dom i butiken kommer väl bara försöka sälja ett par pronationsskor till mej! 😀

Jag pronerar lite och kör med saucony fastwitch istället. är mycket nöjd med den.

Jag har precis köpt ett par Saucony Tangent som har ytterligare lite mer dämpning jämfört med Fastswitch, men som ändå en lätt sko. Det finns alltså rätt många nivåer av dämpning och stöd att välja på 🙂

Saucony A3 - 190g (lite dämpning, neutral)
Saucon

Asics Ds trainer är ett alternativ till en "lättare" sko. Den kanske inte är en renodlad tävlingssko, men betydligt nättare är ex GT 2150. Den har också ett litet pronationsstöd.

Om du har problem med skavsår i hålfot kanske du ska titta på en modell so

En följdfråga angående att byta från Asics GT-2140. Vilken adidasmodell kan sägas vara motsvarigheten till GT-serien?