Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på nya löpskor!?
You need to log in to create posts and topics.

Nä prissättning på skor har nog inte så mycket att göra med hur bra de är att springa i, dessutom är löparskor i Sverige påtagligt dyrare än vad samma skor kostar i exempelvis USA och Kanada, även om man räknar med momsen... vet inte riktigt varför det är

Är det inte exakt av den anledningen man får provspringa på löpbandet (i seriösa butiker åtminstone) och bli filmad först i en väldigt tunn sko så att de ser fotens naturliga rörelse utan inbladning från diverse dämpning?

Det blev iaf jag utsatt för, sen

Annica, kollade han även ditt steg barfota? De provskor jag sett och testat (Löplabbet och diverse större kedjor) har inte varit odämpade och påverkar alltså fotisättningen. En dämpad sko utan pronationsstöd och liknande kan göra att den eventuella sidorö

Det var en mockasin-tunn sko så den lär ju inte ha påverkat annat än att jag inte kunde landa lika tungt på hälen som vanligt (de första stegen var lite osköna kan man säga).

Det de kom fram till då, och som ortopeden också kommit fram till sen dess, är

I så fall var de som sagt mer seriösa än de jag har stött på. Håller dock fortfarande med Anders, ordningen bör vara att först lära sig löpteknik, sedan leta upp en sko som inte är i vägen för den.

En smula off-topic, men den här snörningen hittade jag också av en händelse, och jag tycker den har fungerat bra. Svårt att säga om den gör någon extrem skillnad, men någon gång när jag av rent slarv snörat skorna mindre omsorgsfullt har det omedelbart re

Fredrik

Jag använder just den knytningen - funkar jättebra - men det är ett jäkla pill att knyta upp efteråt då snörningen "satt sig". Har du något bra tips? Ibland känns det som att saxen är enda alternativet 😉

Jag använder också den knytningen. Vitsen är väl att låsa fast skon. Tyvärr är den så effektiv så att ja, saxen känns som enda sättet att få av skon ibland. Men jag kan inte klaga på glappande skor 🙂

Har tyvärr inget tips, min snörning har aldrig satt sig så. Jag ser till att avpassa de två "öglorna" så att de inte möts när jag drar till, kan det ha något med saken att göra?