Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på nya löpskor!?
You need to log in to create posts and topics.

Knyt löparskorna rätt

Knyt dina löparskor rätt; annars riskerar du att förlora både stöd och fjädring. Vi lär dig hur du gör.

http://iform.se/traning/lopning/knyt-loparskorna-ratt

Det är så skönt med Fivefingers som inte behöver knytas alls... För att inte tala om barfota.

Christoffer, jag tycker absolut du ska skaffa VFF (eller någon annan minimalistisk sko) - det är ett jättelyft, tycker jag som gjort övergången under våren!

Ja

Tack för tipset Tomas och tack för alla andras tips! Har kommit så långt att jag beställt ett par Fivefingers speed som snart dimper ner i brevlådan! 🙂
Blir det att prova på "barfotalöpningen" iaf!

Nya skorna får vänta så länge... Men har ju fått massa

Tipset på att knyta skon var och är ju kanon! Har haft lite svårt för själva knytningen, men det där tipset funkade klockers! 🙂

Christoffer: Gör dig själv en tjänst och använd inte fivefingers till löpning i början. Det är helt enkelt för kul att springa i dem så det är lätt att man springer både för snabbt och för länge. Fötterna, som fram till nu har varit inbäddade i mjuka skor

Hej ! Var kan ja köpa Rbk löparskor ? Har alltid haft såna o trivs bra..blev "tvungen" o byta till BROOKS sist,då Rbk "försvunnit" från hyllorna.. Ja,Rbk DMX,eller va dom heter,me dämpning i framfot o häl...eller "både fram o bak"..har haft TUR o alltid h

Jag tycker att det är vettigt att ha åtminstone två par skor, en rejälare och en lättare. Exakt vilka skor man ska ha har ju dock med nivå och skadebenägenhet att göra. Den erfarne vinthunden kan ju klara sig med t.ex. en Asics DS Trainer plus en Sacony A

Lycka till med dina VFF! Grattis!

Själv började jag min, än så länge, korta odämpade skokarriär för drygt 2 veckor sedan med aquasocks. Några få lyckliga km gav mig en veckas träningsvärk. MEN det var bara träningsvärk och ingen skada. Tiden därpå tog ja

Här har det vart tyst 1 tag..alla ni här i Sthlms-området,vilka åker till Adidasfabriken i Hammarby sjöstad o köper ? Förut kunde man köpa förra årets modell till REA..

Jag springer 1 mil som längst,jag varierar 6 km-1 Mil..inte behöver väl jag 1 par som

Har man tur så kan man hitta ett par Supernatural i rätts torlek för ca 800 kr på Adidas-outleten i H-by Sjöstad.

Ett annat budgetalternativ är Igor Sport mitt på Götgatan. Där köpte jag nyligen förra årets modell av Nike AirPegasus för 700:-