Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på vettig jacka?
You need to log in to create posts and topics.

Mmm..det är ju lite djungel i sportbutikerna, därför undrar jag om ni har nåt vettigt tips på en vettig jacka till VETTIGT pris.
Grundkravet är att den står emot Skånsk ursnålblåst, har hög krage samt släpper ut fukten.

Finns den sen på Intersport, Team

Vi snackar löparjacka nu va?

Jag hittade en från Craft på nån outlet, som jag är löjligt nöjd med. Använder den i stort sett året runt, nu går den under skidåkning, vår och höst som löparjacka, och sommarkvällar till cykling. Så jag måste rekommendera C

Jag har en gul Dobsom R90- jacka med byxor. Är jättenöjd med den! Jag har köpt min på Intersport för 699 kr. http://www.dobsom.se/Sidor/A_R90.html

Jag har (bl a) Dobsom XR och den jackan är jag mycket nöjd med. Den andas bra, har sköna muddar, löstagbara ärmar och hög krage. Prisklass ungefär som dobsom R90 (som jag haft tidigare och som jag var väldigt nöjd med).

"Grundkravet är att den står emot Skånsk ursnålblåst,"
Det är inte mycket som gör det! *brrrr*

Nä det är just det...Och jo vi pratar löparjacka.

Köpte en signalorange Nike på Stadium i nästan löjligt tunnt tyg vilket gör den väldigt flexibel. Har ej nåt modellnamn på den tyvärr.

FA090206S/V M 3208 29-600 659658542877, i serien Nikefit:-)

Jag fick rekommenderat Dobsom R90 när jag började jogga. Nästan alla i F&S gruppen springer i den (i Skåne, i alla väder). Jag tycker den är super! Min är gul och svart där det gula är en reflekterande färg. Man syns bra i vintermörkret.

Vem säljer Dobsom då? Intersport?

Jag köpte min på Dobsom Intersport. Jag mejlade Dobsom.se och fick förslag på Intersportaffärer i min närhet som sålde den jacka som jag var intresserad av.