Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på vettig jacka?
You need to log in to create posts and topics.

Äh. Man behöver inga särskilt särskilda jackor för löpning. Hallandskusten är rätt blåsig den med understundom och lager på lager med funktionskläder funkar alltid.

För löpning med pauser har jag med mig en tunn skaljacka, Salomon för tillfället (går fö

Storlekar gäller bara att prova. Min R90 är en herr-M, inte en damstorlek. Konstaterade att dammodellen faktiskt var _för_ päronformad, smal i axlarna och kort i ärmarna. Såg jag till att den började bli tillräckligt stor i axlarna så _flaxade_ den nertil

R90.

Har ett gammalt hederligt ställ som funkar i alla väder. Och jag är född/uppvuxen i Karlskrona, har pluggat i Lund och bor nu i människobyn 😉

Sylvia: Jag måste gå upp 2 storlekar för att ha utrymme i axlarna och då hänger armarna på den ned till låren och sitter som en säck. >.<
Herrmodellen är för small längst ned.

Är det inga andra tränade tjejer som tycker att damkläder kan vara snåla över

Fråga var simmarna köper kläder.

Jag ska inte bada i den David men som vanligt så är du lite otydlig?

NU HAR JAG HANDLAT!:D

Jag pep in på Runners store i Helsingborg och pratade skor, strumpor, sulor och jackor med en trevlig dam där och gick på känsla.
Jackan skulle sitta skönt och kä

han menar kanske på deras axelbredd?

Eller så menar han nåt annat?

Hörru David?!! Vad menar du?

Manne, han syftar på simmarnas axelbredd. Precis som Karin sa, och som en replik på Lioas "klädbekymmer" pga breda axlar.

Förstod Du? 🙂

Jag förstod, ville dock mest kolla om han vart på hugget.