Quote from Funbeat user on 4 October 2009, 15:16Nu höll jag på att fråga varför jag flyter så mycket bättre på mage än på rygg men... man kan ju få så många ..... annorlunda svar då än de seriösa som man tänkt sig?
Men ärligt talat, när jag ligger på rygg och flyter så tappar jag ner fötterna hela tid
Nu höll jag på att fråga varför jag flyter så mycket bättre på mage än på rygg men... man kan ju få så många ..... annorlunda svar då än de seriösa som man tänkt sig?
Men ärligt talat, när jag ligger på rygg och flyter så tappar jag ner fötterna hela tid
Quote from Elias Engqvist on 4 October 2009, 20:50Sträcker du på kroppen?
Sträcker du på kroppen?
Quote from Funbeat user on 4 October 2009, 20:52Jag försöker nog mest slappna av och se till att inte bäckenet sjunker... sträcker jag på mig? Eeeehm... kanske? Är det dåligt?
Jag försöker nog mest slappna av och se till att inte bäckenet sjunker... sträcker jag på mig? Eeeehm... kanske? Är det dåligt?
Quote from Elias Engqvist on 4 October 2009, 21:04Om man sträcker ut kroppen ordentligt flyter man bättre
Om man sträcker ut kroppen ordentligt flyter man bättre
Quote from Funbeat user on 4 October 2009, 22:06Jag får helt enkelt känna efter hur jag gör egentligen nästa gång jag är i badhuset, dvs allra senast på onsdag.
Jag får helt enkelt känna efter hur jag gör egentligen nästa gång jag är i badhuset, dvs allra senast på onsdag.
Quote from Funbeat user on 4 October 2009, 22:12Jag sjunker både på mage och rygg om jag ligger blixtstilla.
Istället viftar jag lite med fötter och händer för att hålla vattenläget, bara precis så lite som behövs.
Hur mycket man måste vifta är också en teknik.
Jag sjunker både på mage och rygg om jag ligger blixtstilla.
Istället viftar jag lite med fötter och händer för att hålla vattenläget, bara precis så lite som behövs.
Hur mycket man måste vifta är också en teknik.
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 08:24Asså det är inget konstigt att benen sjunker om man bara ligger still och flyter. Det gör mina ben också. Konsten är att flyta och röra sig så LITE som möjligt. Det kanske räcker med att du får smeka till vattnet med en lätt kick varannan sekund för att f
Asså det är inget konstigt att benen sjunker om man bara ligger still och flyter. Det gör mina ben också. Konsten är att flyta och röra sig så LITE som möjligt. Det kanske räcker med att du får smeka till vattnet med en lätt kick varannan sekund för att f
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 12:49Tack för alla svar!
Jag kanske överteoretiserar, men borde det inte vara så att om jag lyfter en del av kroppen så sjunker en annan? Ja, om jag behåller samma volym och vikt i alla fall?
I så fall är frågan om att titta lite mer framåt utan att dippa me
Tack för alla svar!
Jag kanske överteoretiserar, men borde det inte vara så att om jag lyfter en del av kroppen så sjunker en annan? Ja, om jag behåller samma volym och vikt i alla fall?
I så fall är frågan om att titta lite mer framåt utan att dippa me
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 13:30Du har helt rätt i din överteoretisering men samtidigt undrar jag vad du förväntar dig när huvudet är under vatten och pendlar från sida till sida.
Man har inte samma visuella koll när man simmar som när man löper/cyklar. Däremot har man en annan koll.
Du har helt rätt i din överteoretisering men samtidigt undrar jag vad du förväntar dig när huvudet är under vatten och pendlar från sida till sida.
Man har inte samma visuella koll när man simmar som när man löper/cyklar. Däremot har man en annan koll.
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 16:30Jag blundar jätteofta när jag simmar bröstsim, kanske ska göra det när jag crawlar också nu då... Tack för tipset!
Jag blundar jätteofta när jag simmar bröstsim, kanske ska göra det när jag crawlar också nu då... Tack för tipset!