Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Per,

hur hennes finskor slits när hon går har troligen inget med hennes löpsteg att göra.

Däremot kan ett felaktigt löpsteg orsaka knä-smärta.

Jag har tidigare haft precis det problemet.

Att de flesta löpare landar på hälen betyder inte att kroppen

Det finns en mängd orsaker till varför man får ont i knäna i samband med löpning. Det kan vara allt från t.ex. meniskskador och lösa broskbotar till enklare problem som hoppar- eller löparknä

Jag tycker helt enkelt inte det är ett bra råd att ta upp löp

Håller med Per där, det är vanskligt att börja laborera själv när det kan vara nästan vad som helst som orsakar smärtan och utan att ha *sett* löpsteget vet vi inte hur hon landar på foten, fotens rullning i steget eller avtrampet och då är det så tt som

Annimoure, Du visar en bild på Dina vardagsskor. Du har inte tänkt tanken att de kanske orsakar knäproblemen? Personligen skulle jag tycka det var jobbigt för hela kroppen - rygg, höfter, säte och vader - att gå i såna skor hela dagarna. Kroppen är ju eg

Jag kan se att slitaget är lite snett. Men, som salig Frank Zappa sade: Beauty is a pair of shoes that makes you want to die.

Susanne A: Absolut, om du landar på utsidan och inte alls rullar inåt (= stannar kvar på utsidan genom hela steget) så supinerar man, helt enig med dig.

Och så tycker jag att trådstartaren ska klacka om sina vardagsskor 😉

*oglar på naprapat och sjukgymnast i Västmanland*

Förresten behöver man väl remiss till detta så...first stop husläkaren?
Låter för övrigt som ett bra råd. Lite bökigt att "få till det" bara med en tid då man jobbar heltid på annan ort än den man har lan

"Det är inte skorna som medverkar till knäproblemen. Den här typen av knävärk har kommit efter att jag börjat löpträna, har aldrig haft det innan."

Hur vet Du det? Klackskor jämt och ständigt påverkar kroppen på olika sätt, och Du kan ha fått felställnin

Jag behövde ingen remiss för att besöka min naprapat, men det kanske är olika från nappe till nappe?

Hittade nåt som du kanske är intresserad av:
http://www.ltv.se/LTVTemplates4/LTV_Page____31256.aspx

Men framför allt hoppas jag att det löser sig för d

Sylvia - jag har inte klackskor jämt och ständigt.

Sprungit har jag gjort i olika sporter och aldrig haft ont av det tidigare.

Lady G - tack, det var verkligen intressant - såg ju nu en naprapat som ligger ett stenkast från min arbetsplats som jag inte