Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtjäna pengar på ultralöpning
You need to log in to create posts and topics.

Eller så är det så här:

"Griffin är visserligen vältränad, han brottas aktivt för sitt collagelag, men enligt utsago hade han aldrig sprungit mer än 22 miles, 35 kilometer, på en dag."

Stämmer, men fortfarande har han sprungit ganska långt förut. Som han säger själv, med ett dygn på sig var en skada det enda som kunde stoppa honom.

Han gör trots allt ett resultat som placerar honom på rätt betryggande plats från slutet i svenska 24-timmarslopp. Utan att vara löpare. Bakfull.

Ok, det kanske är jag som är knäpp.

En förutsättning för att klara tre maror på 24 timmar är att man inte följer de råd som ges till löpare här på Funbeat.

Men det är väl inte så många vältränade 21-åringar som deltar i 24-timmars? Jag inbillar mig att risken att stoppas av skador är betdyligt mindre på den sidan 30-årsgränsen.

Vilka råd tänker du på Mikael?

De här: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=74185

Fast jag är lite skeptisk till bilden att han är så otränad. Hur många otränade amerikaner tror ni det är som någon gång har sprungit 35km på "en dag"? Förmodligen sprang han de 35km på raken och inte utspritt över ett dygn. Jag tror att han visste ganska

Fredrik: Jag är rätt säker på att han hade en susning om vad han gav sig in på. Man kan trots allt promenera rätt långt på 24 timmar. 10 minuters rast per timma och sen promenera resten så kommer man 12 mil.