Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Är lite intresserad av att veta hur långt alla joggar för att känna att ni har varit ute på en, för er, lagom motionsrunda när ni tränar i vardagen?

/C

36min eller 6,2km - annars känner jag inte att jag har tränat.

En mil är det kortaste jag i normala fall vill springa om det är ett lugnt löppass utan "krusiduller" i form av intervaller etc.

I vardagen snabba 30 min eller 12km 1h. Därtill 1km promenad och lite stretch. Ibland kan jag ha bestämt mig för en viss runda och när jag startar känner jag i kroppen att det inte går. Då bestämmer man om helt enkelt. :-). Utgå alltid från dig själv och

Jag kan också tänka mig 5 km om jag springer fort. 10 km är normalgränsen vid lugna löppass. 🙂

Jag har en sträcka på 4.23 och den springer jag bara i nödfall om jag inte orkar/känner för att springa långt. Då i snabbdistansfart.
Annars minst 6 km.

Jag har två "runt kvarteret-rundor", en på vardera av mina två bostadsorter, som båda är 3,2 km och båda är fram-och-tillbaka-rundor. Det är såpass kort att man kan motivera sig att ge sig ut, men tillräckligt långt för att "räknas" som ett bra löppass.

Oftast 4-5 km. Ibland 7 km och väldigt, väldigt sällan uppåt 10 km.

Har inte tålamod med långpass.

jag har precis uppdaterat min repertoar med en 4 km runda som jag försöker ta iaf 2 ggn i veckan.. antingen som riktigt rask promenad eller som löp/promenad..
den e så jäkla backig att jag inte riktigt orkar hela vägen..
vill helst hitta en ca 7 som e l

Jag kör Daniels halvmaraprogram http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=33 och efter något av de passen känner jag att jag kan gå nöjd hem. Jag är just nu på vecka 4 i det.