Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer för det mesta en timme - med min långsamma joggning innebär det ca 8-9 km.
Kortaste passen är på 45-50 min (t.ex. intervaller), de längsta ligger på 1½ - 2 timmar. Eftersom jag joggar i min egen snigeltakt (nybörjare som försöker hålla pulse

mina vanliga motionspass ligger på mellan 4 och 6 km
sen försöker jag få till ett längre pass då o då

kring trekvarten är nog snittet!

Mellan 4 och 13 km, men är sugen på att springa längre. Har aldrig sprungit längre än 15 km - Lidingöloppet för minst 250 år sedan.

Minst 5-6km helst över 8km för att det ska kännas bra. Springer jag kortare är det oftast för att jag ska/har varit iväg på annan träning samma dag.
Dock springer jag väl knappt alls nu pga en j*vlahöftj*vel %(&)
Men förhoppningsvis hinner man komma igån

Springer jag på morgonen före frukost håller jag mig runt halvmilen eller under halvtimmen (vilket brukar vara samma sak), för att inte bryta ned musklerna.

Sen eftermiddag/kväll eller dag efter vila blir det runt milen. Jag hade gärna sprungit (läs jogg

"känns inte som att det tar lika mycket tid i anspråk"

Borde vara tvärtom eftersom du då byter om och duschar (väl?) dubbelt så många gånger.

Eftersom jag oftast springer på lunchen så har jag hittat en runda som är 6 km lång, tar dryga halvtimmen och då hinner jag både duscha och äta också på en långlunch (1½ timme)
Efter hand som jag lyckas frisera tiden kommer jag öka sträckan!

Jag har 6 km som kortaste runda. Men försöker även att komma ut på 10 km eller mer på helgerna när jag har lite mer tid.

Förra sommaren var en vanlig runda ca 5 km eller drygt 30 min, vilket som kom först, men försökte också följa ett program där rundorna ibland var längre.
I år har det blivit mest rätt långa rundor i tid iaf, med mkt långsamt joggande ...