Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar variera mellan 30 - 50 minuters pass. Springer jag i 30 min springer jag oftast tempo eller intervall. 50 minuterspassen (oftast 10 km) varierar jag också lite mellan lugnare och högt tempo beroende på dagsformen!

Jag varierar; ett ngt kortar 6-7 km, ett längre ca 12-13 och har idag sprungit 21,1 km för andra gången i mitt liv. Helt trött men stolt och nöjd. Men för att svara på din fråga så behöver jag nu efter ca två års regelbunden träning springa 5-8 km för att

Jag tycker det varierar beroende på vad jag är sugen på. Är jag sugen på ett kort pass räcker det med 5km, men är jag sugen på ett långpass kan det bli ganska långt. Det beror på omständigheterna också, vad det finns tid till.

Jag har en runda som är 6 km som jag springer som kortast. Det känns som att det är den rundan jag måste ta mig runt för att känna att jag har tränat, men så borde ju inte vara fallet!

Jag försöker springa 7-8 km 2-3 ggr i veckan, ibland ca 1 mil om det går. Däremmellan så promenerar jag 7 km el cyklar olika långt. Tränar mer el mindre 6-7 dar / vecka.

Eftersom jag tränar för att klara tjejmilen, löptränar jag efter ett program.
Jag började på v 12 i 22veckorsprogrammet, är nu på v 16.
Löpträningarna är mellan 30 och 50 minuter, 2 ggr i veckan.
Innan jag började, var jag glad om jag kom ut på 5 kilomete

Jag försöker nu att på en vecka göra:

-ett intervall-pass, 5*70/20 eller 6*70/20
-ett en-mils-pass
-en 5 km, i ett sånt där mystempo

Försöker mig på detta i allafall.

//Lina

Jag joggar oftast en 6 kilometer lång runda som känns som enbart backar tycker jag, först lång nedförsbacke som jag ser till att gå då min teknik är för dålig för att springa nedför, speciellt ouppvärmd, får bara ont då. Sedan en raksträcka som är perfekt

Springer mellan 5 km - 10 km.....2-3 ggr i veckan.

Varför frågar du bara kvinnliga löpare?