Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTjejer, var är ni?
You need to log in to create posts and topics.

Jamen säg det då. Då börjar jag packa upp igen... mutter...

Jag cyklar 🙂 Ifall ni vill komma till Jakobstad i Finland och cykla så är ni hjärtligt välkomna. Jag cyklar med Nykarleby Cykelklubb och fler och fler tjejer kommer med varje år.

Jag tror inte att flertalet tjejer efter 14 års ålder gillar resultatlistorna.

Jag har aldrig gillat resultatlistor. Inte ens före 14 års ålder. Eller kanske definitivt inte då - de hemska friidrottsdagarna sitter fortfarande fast i mitt minne.

Jag cyklar också, men visst de flesta som är med på träningar och som man möter är killar.

Resultatlistor däremot gillar jag och hoppade över att vara med i vårruset efter att ha läst deras reklam - "Vårruset är ingen tävling utan en löparfest för tjejer

Va? Jag har duktiga tjejer att cykla med. Allihopa har jag hittat på funbeat, ingen är med i cykelklubb.

Måste bara få inflika att under gårdagens cykeltur på Ingarö så steg antalet observerade tjejer på racercykel med ganska många procent, tror vi mötte minst 2-3 stycken på bara ett par timmar. 😀

Jag ser också bara män på mina cykelturer men det beror nog mer på att jag ser det jag vill se - dvs män i tights. (H:)

I går när vi kom hem så cyklad det förbi två killar och en tjej i rosa. Är det någon som känner sig träffad. Ni cyklade förbi Madängsholm.

Var ligger Madängsholm?