Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu finns loppet uppe!

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1144780

"I detta Tjejmarathon elimineras behovet av att åka runt och plocka upp hjälplösa karlar ur dikena efter tävlingen. " -- Mikael...

Men nu är du väl könsdiskriminerande!!! 😉 Men som statistiken du visar så är det nog betydligt vanligare bland killar att

Men de här!! Nu snackar vi!!

Oj vilken kul grej, jag hänger med 2013!

Könsdiskriminerande vet jag inte om jag ska hålla med om. Jag uteslöt inte det möjliga behovet av att plocka upp något kvinnligt löparvrak utmed Väddö kanal. Men då skulle det räcka med en flakmoppe.

Kul att du ser det på rätt sätt Henrik!

Och Sofia- boka in, omedelbart! 😉

För att stärka statistiken Mikael tog upp:

Vid första TEC startade 3 tjejer och 11 killar på 100 miles-distansen. Gissa resultatet - Alla tjejerna kom imål men bara 3 av killarna!

Här är en alternativ vinkling på könsbiten. Lite bakgrund för resonemanget först (läs hela inlägget innan ni blir arga):

Det finns reondlade kvinnolopp.

Det finns inte renodlade mänslopp. Försök till sådana har troligen setts som sexistiska och så har m

Har för egen del inga problem med att det finns specifika tjejlopp. Som någon skrev tidigare finns det en uppsjö lopp att välja emellan så om man inte råkar vara målgruppen för ett eller annat lopp spelar mindre roll. Skulle det behövas får man göra en Mi

Jag tycker det är toppen med ett tjejlopp som samlar in pengar till välgörenhet! Tycker inte ni behöver ändra på namnet. Kör på precis som ni tänkt istället!