Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelToppfart på racer?
You need to log in to create posts and topics.

Avholmsberget har 16% lutning i ett parti om kanske 100m.

Gamla hojen hade compact parti (39 lillklinga) så 2008 trodde jag det var jag som var stark. Men nu vet jag bättre : )

Dålig grusväg på Gavia? När var det? Passo di Gavia har ju varit asfalterad ett tag nu.

Jag tror det var 1989.

Det var lite läskigt för det var en karl som ropade något om "fare, fare" nere i dalen som vi först inte förstod. Men efter ett tag fattade vi att han menade att vi behövde lysen. Vi hade ju dynamolampor så vi tyckte inte det var n

OK, då vet jag ungefär var det var. Det finns väl i.o.f.s. mer än en tunnelsektion den sista biten men de har nog varit asfalterade rätt många år nu. Jag är lite småsugen på att åka ner och cykla GF Marco Pantani igen men det blir troligen inte i år.
http

Ser tufft ut. Jag cyklade som sagt på touringcykel.

Visst är det väl så att de cyklade Passo Di Gavia i Giro Italia även innan den blev asfalterad?
Ganska tufft med racerdäck isåfall.

De har använt Gavia ganska länge. Jag tror att den var precis nyasfalterad till den ytterst kylslagna etappen när Andy Hampsten avgjorde Girot.

Angående backar i Skåne så kan man väl få sig ett rätt bra backpass om man tar sig till Kullens fyr? Jag vet inte vad det är för väglag, men tror det är bra. Om man startar i Mölle så är det ca 3,4 km till toppen enligt Google Maps. Fyren ligger på 78,5 m

9 mil ... 18 mil tur och retur alltså. Jag har bara cyklat 7 mil som längst än så länge, så jag får nog träna lite mer innan jag åker dit.

Ta med tält och övernatta då... 😀

Det är närmare till Söderåsen och där är fler backar.