Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 10:24En aspekt som inte nämns i den här diskussionen är hur det kan lukta att torka blöta löparskor. Skulle jag hänga upp mina blöta dojjor i gardinstängerna här hemma finns risken att de hamnar i soptunnan innan de torkat och då måste jag ju ändå köpa nya.
En aspekt som inte nämns i den här diskussionen är hur det kan lukta att torka blöta löparskor. Skulle jag hänga upp mina blöta dojjor i gardinstängerna här hemma finns risken att de hamnar i soptunnan innan de torkat och då måste jag ju ändå köpa nya.
Quote from Lotta Lindström on 8 September 2008, 12:09Skor i gardingstången! Undrar vad grannarna skulle tänka då 😀
Skor i gardingstången! Undrar vad grannarna skulle tänka då 😀
Quote from Fredric Lagerström on 8 September 2008, 13:24Skor i gardinstången kan vara bra för din image Sara 😉
Erik, om dina skor luktar så hemskt tror jag dom varit blöta för länge för många gånger. Välskötta löparskor behöver inte lukta nämnvärt. Springer man i träsk och dylikt bör man spola av skorna noga
Skor i gardinstången kan vara bra för din image Sara 😉
Erik, om dina skor luktar så hemskt tror jag dom varit blöta för länge för många gånger. Välskötta löparskor behöver inte lukta nämnvärt. Springer man i träsk och dylikt bör man spola av skorna noga
Quote from Jan Lundquist on 8 September 2008, 13:33Jo räkskal i gardinstången har man ju hört talas om men skor (#)
http://blogg.passagen.se/hondjuret/entry/den_ultimata_h%C3%A4mnden
Jo räkskal i gardinstången har man ju hört talas om men skor (#)
http://blogg.passagen.se/hondjuret/entry/den_ultimata_h%C3%A4mnden
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 16:10Det hjälper också att lägga skorna på sidan om de är lite fuktiga. Fukten "rinner" bättre ur skon om inte öppningen är uppåt.
Det hjälper också att lägga skorna på sidan om de är lite fuktiga. Fukten "rinner" bättre ur skon om inte öppningen är uppåt.
Quote from ellen olsson on 8 September 2008, 19:17*noterar att det är klassiska mormorsstänger i massivt trä som gäller*
*noterar att det är klassiska mormorsstänger i massivt trä som gäller*
Quote from Fredric Lagerström on 8 September 2008, 19:49Det sämsta man kan göra är att låta skorna bli stående på ett kallt hallgolv, upp med skorna i friska luften. Ventilation är a och o. Värme hjälper naturligtvis till att avdunsta fukten men är sekundär i sammanhanget.
Det sämsta man kan göra är att låta skorna bli stående på ett kallt hallgolv, upp med skorna i friska luften. Ventilation är a och o. Värme hjälper naturligtvis till att avdunsta fukten men är sekundär i sammanhanget.
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 12:48Fyll med torkade ärter och låt stå över natt?
Någon som testat den metoden?
Fyll med torkade ärter och låt stå över natt?
Någon som testat den metoden?
Quote from Fredric Lagerström on 9 September 2008, 13:12Jadå. Kommer ihåg min mamma, hon körde med det. Hon hällde ärtor i våra blöta stövlar. Ett tips hon läste i nån tidning tror jag. Tror hon var rätt så nöjd med metoden.
Jadå. Kommer ihåg min mamma, hon körde med det. Hon hällde ärtor i våra blöta stövlar. Ett tips hon läste i nån tidning tror jag. Tror hon var rätt så nöjd med metoden.
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 13:42Ingen i familjen Ojaste såg fram mot torsdagarna förstår jag?
Ingen i familjen Ojaste såg fram mot torsdagarna förstår jag?