Quote from Guest on 15 September 2007, 17:18Hej!
Jag är alldeles grön här och ber om ursäkt ifall det redan finns en liknande tråd, men grejen är att jag tänkte söka polishögskolan i vår och en av fystesterna man måste klara är att springa 2 km under 10 min.
Jag har aldrig joggat i hela mitt liv
Hej!
Jag är alldeles grön här och ber om ursäkt ifall det redan finns en liknande tråd, men grejen är att jag tänkte söka polishögskolan i vår och en av fystesterna man måste klara är att springa 2 km under 10 min.
Jag har aldrig joggat i hela mitt liv
Quote from Galderma Fritidsförening on 15 September 2007, 17:28http://www.marathon.se har många bra träningsprogram. Titta där och se om du hittar något som passar dig och ditt mål.
Annars är det väl enkelt sätt bara att börja springa nån gång i veckan nu, och om några veckor trappa upp till två gånger i veckan, ef
http://www.marathon.se har många bra träningsprogram. Titta där och se om du hittar något som passar dig och ditt mål.
Annars är det väl enkelt sätt bara att börja springa nån gång i veckan nu, och om några veckor trappa upp till två gånger i veckan, ef
Quote from Galderma Fritidsförening on 15 September 2007, 17:32Åh, föresten! Utnyttja ditt årskort på F&S! Det är ju kanonbra!
All träning är bättre än ingen alls. Bra komplement till jogging/löpning är simning och cykling. På gymmet kan du t.ex. köra spinning. Styrketräning är också bra om man vill få ut så mycket s
Åh, föresten! Utnyttja ditt årskort på F&S! Det är ju kanonbra!
All träning är bättre än ingen alls. Bra komplement till jogging/löpning är simning och cykling. På gymmet kan du t.ex. köra spinning. Styrketräning är också bra om man vill få ut så mycket s
Quote from Funbeat user on 15 September 2007, 17:40Märta: Kling o Klang var de facto poliser och hade uppenbarligen klarat polisskolan. Det fixar du också.
OBS! Inga andra liknelser.
Märta: Kling o Klang var de facto poliser och hade uppenbarligen klarat polisskolan. Det fixar du också.
OBS! Inga andra liknelser.
Quote from Funbeat user on 15 September 2007, 17:47>>Kling o Klang var de facto poliser...
Uh, David, vi måste ta ett litet snack. Det gäller Pippi, Tomten, Nalle Puh och en del andra av din "kompisar". Ta med snuttefilten och mjuka näsdukar, det här kan bli traumatiskt. 😉
>>Kling o Klang var de facto poliser...
Uh, David, vi måste ta ett litet snack. Det gäller Pippi, Tomten, Nalle Puh och en del andra av din "kompisar". Ta med snuttefilten och mjuka näsdukar, det här kan bli traumatiskt. 😉
Quote from Urban Nilsson on 15 September 2007, 17:52Börja med Marathon.se:s nybörjarprogram (gång blandat med löpning). Kör också intervaller. Du ska springa så kort bit så du behöver lite grundkondis och mycket fart.
400 meter intervaller ger dig en bra start och med grundträningen 3 ggr i veckan på mins
Börja med Marathon.se:s nybörjarprogram (gång blandat med löpning). Kör också intervaller. Du ska springa så kort bit så du behöver lite grundkondis och mycket fart.
400 meter intervaller ger dig en bra start och med grundträningen 3 ggr i veckan på mins
Quote from Funbeat user on 15 September 2007, 17:57Kan vi träffa Karlsson på taket också?
Kan vi träffa Karlsson på taket också?
Quote from Funbeat user on 15 September 2007, 18:55Men hur var det nu med Kling o Klang, de var ju _konstaplar_ på den tiden polisen var kommunal. gick man polisskolan då? Var det inte avklarad militärtjänst (inte som malaj eller liknande) som var inträdeskravet då?
Och alla som _verkligen_ förstått meta
Men hur var det nu med Kling o Klang, de var ju _konstaplar_ på den tiden polisen var kommunal. gick man polisskolan då? Var det inte avklarad militärtjänst (inte som malaj eller liknande) som var inträdeskravet då?
Och alla som _verkligen_ förstått meta
Quote from Funbeat user on 15 September 2007, 18:59Poliskonstapel?
Poliskonstapel?
Quote from Funbeat user on 16 September 2007, 04:00På den tiden det fanns länsman och landsfiskal, och K&K patrullerade i vita handskar och hälsade på folket i den lilla staden bär Pippi bodde - möjligen inte på Dunder-Karlsson och Blom ... När var det? 1945? Rättare, när förstatligades Polisen?
På den tiden det fanns länsman och landsfiskal, och K&K patrullerade i vita handskar och hälsade på folket i den lilla staden bär Pippi bodde - möjligen inte på Dunder-Karlsson och Blom ... När var det? 1945? Rättare, när förstatligades Polisen?