Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

har nyligen haft samma "obehags smärta" i knät som annki beskriver. för egen del tror jag det beror på löpstilen (i komb. med snabbt ökad mängd). Kom på mig att landa med nästan rakt ben och tror jag "studsar" lite för mycket i löpningen. Provade någon va

Sylvia: Stå med raka ben, böj i knäna så att knät kommer ovanför fötterna. Så försöker jag springa nu. Då känns det som om man sänker rumpan.
Låren får jobba mer nu men jag känner ingenting i knät. Inte ens efter dagens långpass - mitt längsta någonsin.

Okej, jag köpa att hästar får ont av´att springa på mjukt underlag, de väger ju nästan ett ton, men människor...

vad skulle det va för skilnad?

hästar är smartare?

tvärt om fredrik

Jag tycker hästanalogin fungerar dåligt. Hästar springer väl aldrig på asfalt eller?

I alla fall så brukar jag köra den mesta träningen i elljusspår, mest för att jag tycker det är roligare och mer varierat. Prova att köra vart fjärde pass på asfalt och

vi pratar hårt vs mjukt underlag. jag är väldigt nyfiken på varför folk tror att ett mjukt underlag skulle vara skonsammare

För att man kan springa på ett mjukt underlag barfota kanske?

stigar och soltorkade savanner (fortsätt fylla i med andra naturliga miljöer) är inte särskilt mjuka.

belastning på ledkapslar och ledband blir väldigt mycket högre vid mjukt underlag då de töjd mer i varje steg än på hårt underlag.
detta gör inte bara l