Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning i värme- Effektivare?
You need to log in to create posts and topics.

En liten innehållsglidning: Varför ska man svettas mera (jaja, jag fattar att det är kroppens nedkylingssystem, men det verkar ju tyckas vara önskvärt att svettas MERA - och varför har vi då funktionsmaterial som ska göra att vi känner av svettningarna mi

Man kanske skulle börja köra situps, armhävningar, plankan m.m i bastun 🙂

Att sätta in löpbandet i bastun och köra många av sina pass i 40 gradig bastuvärme har ju praktiserats som förberedelse av i alla fall en svensk OS-marathonlöpare. Då var ju syftet att klara att springa i 35 gradig värme, inte att försöka bli bättre i all

Vilken mesig bastu. Det ska vara minst 80 grader och gärna vedeldad.

Att bli bätre på att svettas kan väl vara bra eftersom kroppen går varm även vid löpning vid "normal" temperatur, men som jag skriver (och tolkar artikeln i Aktiv Träning) så resulterar det "bättre svetttandet" i ökad blodvolym. Det är den effekten jag to

Ja, genom bloddoping.

När jag tränar i värme så går det oftast sämre och återhämtningen blir längre. Det gäller både lugn distans och mer intensiv träning.

Att träna upp svettningen känns märkligt. Jag har inga problem med att svettas och går jag inomhus mitt i vintern för a