Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:36"Det finns flera olika sorters vita blodkroppar. Man skiljer mellan granulocyter, lymfocyter och monocyter.
...
Lymfocyterna är av två slag, T- och B-lymfocyter. T-lymfocyterna är vanligast. De bildas i benmärgen, men förs sedan med blodet till brässen dä
"Det finns flera olika sorters vita blodkroppar. Man skiljer mellan granulocyter, lymfocyter och monocyter.
...
Lymfocyterna är av två slag, T- och B-lymfocyter. T-lymfocyterna är vanligast. De bildas i benmärgen, men förs sedan med blodet till brässen dä
Quote from Bjarne Lewin on 13 August 2008, 10:49Tänkte välan också det! Enlit mitt sätt att se det är vita blodkroppar alla blodceller utom röda blodkroppar och blodplättar, om nu bara inte det är samma...
Vita blodkroppar blir då neutrofiler, basofiler, T-celler, B-celler, makrofager, NK-celler och m
Tänkte välan också det! Enlit mitt sätt att se det är vita blodkroppar alla blodceller utom röda blodkroppar och blodplättar, om nu bara inte det är samma...
Vita blodkroppar blir då neutrofiler, basofiler, T-celler, B-celler, makrofager, NK-celler och m
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:50eosinofila?
eosinofila?
Quote from Bjarne Lewin on 13 August 2008, 10:53Jag hade också för mig att det skulle vara sju! Så nu får jag inte ha missat fler, för då skulle jag ju haft fel för mig (H:)
Jag hade också för mig att det skulle vara sju! Så nu får jag inte ha missat fler, för då skulle jag ju haft fel för mig (H:)
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:55De "eosinofila" var jag tvungen att slå upp stavningen på, varför måste de strula till allt??
De "eosinofila" var jag tvungen att slå upp stavningen på, varför måste de strula till allt??
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:56Blodkorvarna.
Blodkorvarna.
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:56lol
lol
Quote from Bjarne Lewin on 13 August 2008, 11:00troligen för att det inte var en svensk som hittade dem 🙂
troligen för att det inte var en svensk som hittade dem 🙂
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 11:11Hade det varit en svensk hade de väl fått heta "parasitätare" eller något annat mer lättstavat 🙂
Hade det varit en svensk hade de väl fått heta "parasitätare" eller något annat mer lättstavat 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 13 August 2008, 11:15Kan det vara därför som jag hade glömt dem! Visst kommer namnet av en färgningsmetod!?
Kan det vara därför som jag hade glömt dem! Visst kommer namnet av en färgningsmetod!?