Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 11:39Det är klart att kroppen alltid behöver återhämtning. Sen om det är var tredje dag eller var tionde beror ju helt på individuella förutsättningar, men framför allt på träningsbakgrund. Det är ju ingen slump att svenska långlöpares karriärer blir ganska ko
Det är klart att kroppen alltid behöver återhämtning. Sen om det är var tredje dag eller var tionde beror ju helt på individuella förutsättningar, men framför allt på träningsbakgrund. Det är ju ingen slump att svenska långlöpares karriärer blir ganska ko
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 11:41Elofsson hade redan slutat mentalt när Mulegg ställde av honom.
Elofsson hade redan slutat mentalt när Mulegg ställde av honom.
Quote from Sissel Svanøe on 12 August 2008, 12:16Härlig förklaring, Frida! Jag har sällan känt mig så tacksam över att jag är talanglös. 🙂
Härlig förklaring, Frida! Jag har sällan känt mig så tacksam över att jag är talanglös. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 12:41Suck, talang har jag inte och numera blir jag också lätt skadad. Jag får skaffa mig mörkare solglasögon så ingen känner igen mig när jag är ute och tränar. Enda trösten är att även ett pucko ser cool ut i solglasögon. (H)
Suck, talang har jag inte och numera blir jag också lätt skadad. Jag får skaffa mig mörkare solglasögon så ingen känner igen mig när jag är ute och tränar. Enda trösten är att även ett pucko ser cool ut i solglasögon. (H)
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 18:41Jennie, jag är helt övertygad om att du egentligen vet mer i det här ämnet än jag. Fast jag tyckte inte att du svarade speciellt initierat på mitt inlägg. För den som verkligen vill veta de medicinska effekterna av fysisk träning så kan jag rekommendera d
Jennie, jag är helt övertygad om att du egentligen vet mer i det här ämnet än jag. Fast jag tyckte inte att du svarade speciellt initierat på mitt inlägg. För den som verkligen vill veta de medicinska effekterna av fysisk träning så kan jag rekommendera d
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 20:16Mattias: Om du är intresserad av forskning i ämnet har smittskyddsinstitutet en föga vacker men informativ artikel också.
http://www.smittskyddsinstitutet.se/smittskydd/arkiv/2008/nr-1-2008/mattlig-motion-starker-immunforsvaret/Den avslutar med ett kort
Mattias: Om du är intresserad av forskning i ämnet har smittskyddsinstitutet en föga vacker men informativ artikel också.
http://www.smittskyddsinstitutet.se/smittskydd/arkiv/2008/nr-1-2008/mattlig-motion-starker-immunforsvaret/
Den avslutar med ett kort
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:20Christer: Jag har absolut inte skrivit att röda blodkroppar är dåligt för immunförsvaret. Däremot måste antalet röda blodkroppar stiga på bekostnad av antalet vita blodkroppar. Den typen av slutsats som du drog, och påstod att jag skrev, är däremot helt f
Christer: Jag har absolut inte skrivit att röda blodkroppar är dåligt för immunförsvaret. Däremot måste antalet röda blodkroppar stiga på bekostnad av antalet vita blodkroppar. Den typen av slutsats som du drog, och påstod att jag skrev, är däremot helt f
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 10:23"Men även den förvärvade delen av immunförsvaret påverkas av fysisk aktivitet; antalet vita blodkroppar ökar, liksom produktionen av så kallade T-celler (aktiverar bland annat immunförsvaret) och B-celler, som hjälper till att producera antikroppar mot fr
"Men även den förvärvade delen av immunförsvaret påverkas av fysisk aktivitet; antalet vita blodkroppar ökar, liksom produktionen av så kallade T-celler (aktiverar bland annat immunförsvaret) och B-celler, som hjälper till att producera antikroppar mot fr
Quote from Elias Engqvist on 13 August 2008, 10:25Jennie: "Ju mer du tränar desto fler röda blodkroppar får du, vilket är bra för prestationen men mindre bra för immunförsvaret" - bli aldrig författare vad du än gör!
(Sen var det där "på bekostnad av vita blodkroppar" intressant fast det sa du först nu!
Jennie: "Ju mer du tränar desto fler röda blodkroppar får du, vilket är bra för prestationen men mindre bra för immunförsvaret" - bli aldrig författare vad du än gör!
(Sen var det där "på bekostnad av vita blodkroppar" intressant fast det sa du först nu!
Quote from Bjarne Lewin on 13 August 2008, 10:34Nu blev det rörigt även för mig! Är inte B-celler och T-celler = B-lymfocyter och T-lymfocyter sak samma som vita blodkroppar!
Nu blev det rörigt även för mig! Är inte B-celler och T-celler = B-lymfocyter och T-lymfocyter sak samma som vita blodkroppar!