Quote from Guest on 9 July 2007, 20:08Hur är det egentligen med det där?
Kan jag träna innan frukost eller förstör jag allt då? Är det något jag ska äta innan jag går och lägger mig?Tänkte nämligen sätta igång med antingen jogging 30 min, gåing 45 min eller/och styrketräning hemma innan f
Hur är det egentligen med det där?
Kan jag träna innan frukost eller förstör jag allt då? Är det något jag ska äta innan jag går och lägger mig?
Tänkte nämligen sätta igång med antingen jogging 30 min, gåing 45 min eller/och styrketräning hemma innan f
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 20:18Detta undrar jag också. Jag startar ibland dagen med en mil (jag joggar till närmaste staden). Direkt när jag kommer fram äter jag en banan... Sen dröjer det ca 1-2 timmar innan jag får i mig min riktiga frukost.
reaktioner på detta?
Detta undrar jag också. Jag startar ibland dagen med en mil (jag joggar till närmaste staden). Direkt när jag kommer fram äter jag en banan... Sen dröjer det ca 1-2 timmar innan jag får i mig min riktiga frukost.
reaktioner på detta?
Quote from Matthew Kerr on 9 July 2007, 21:15Det verkar vara väldigt individuellt det där: http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=117125
Jag kan för lite teori för att kunna ge några råd, men själv tränar jag ofta på morgnarna, för jag är oftast för trött för att orka ta mig ut eft
Det verkar vara väldigt individuellt det där: http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=117125
Jag kan för lite teori för att kunna ge några råd, men själv tränar jag ofta på morgnarna, för jag är oftast för trött för att orka ta mig ut eft
Quote from Lotta W on 9 July 2007, 21:17Sanna, se till att få i dig ordentligt med proteiner efteråt.
Optimalt eller inte: livet är fullt av kompromisser... Jag tränar också ofta på morgonen, t ex simning eller löpning, mest av praktiska skäl. Det är trevligt att slippa fajta sig fram i simbas
Sanna, se till att få i dig ordentligt med proteiner efteråt.
Optimalt eller inte: livet är fullt av kompromisser... Jag tränar också ofta på morgonen, t ex simning eller löpning, mest av praktiska skäl. Det är trevligt att slippa fajta sig fram i simbas
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 21:17Spontan tanke är att kroppen är i en katabol fas (nedbrytande) tills man ätit, dvs risken att kroppen väljer att bryta ner muskler istället för fett är överhängande.
Jag skulle nog försöka få i mig något litet åtminstone för att stoppa den katabola fase
Spontan tanke är att kroppen är i en katabol fas (nedbrytande) tills man ätit, dvs risken att kroppen väljer att bryta ner muskler istället för fett är överhängande.
Jag skulle nog försöka få i mig något litet åtminstone för att stoppa den katabola fase
Quote from Fredrik Närenfors on 9 July 2007, 21:27LG har nog helt rätt.
För den som inte kan äta så tidigt skulle en proteindrink på kasein kunna vara nåt att prova. Den vänder garanterat katabolt till anabolt.
LG har nog helt rätt.
För den som inte kan äta så tidigt skulle en proteindrink på kasein kunna vara nåt att prova. Den vänder garanterat katabolt till anabolt.
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 22:03Förutom bra proteinkälla så ska du se till att få i dig en aning fett också, naurligtvis av den hälsosamma sorten. Sedan tycker jag ett protein som tas upp snabbare (högre bilogiskt värde) är att föredra innan morgonträning. Vassleprotein är således bättr
Förutom bra proteinkälla så ska du se till att få i dig en aning fett också, naurligtvis av den hälsosamma sorten. Sedan tycker jag ett protein som tas upp snabbare (högre bilogiskt värde) är att föredra innan morgonträning. Vassleprotein är således bättr
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 00:15Så finns det inga vetenskapliga bevis??
30 min jogging innan frukost, kan dricka vatten innan men äter jag mat går det inte alls, är en sån som måste vänta 2 timmar!
Börjar jobba 8.00, måste åka senast 7.15 så måste nästan dra ut runt 6....Jag tycker d
Så finns det inga vetenskapliga bevis??
30 min jogging innan frukost, kan dricka vatten innan men äter jag mat går det inte alls, är en sån som måste vänta 2 timmar!
Börjar jobba 8.00, måste åka senast 7.15 så måste nästan dra ut runt 6....
Jag tycker d
Quote from Funbeat user on 10 July 2007, 01:32Kan du dricka vatten kan du väl dricka en proteindryck som Per föreslog?
Kan du dricka vatten kan du väl dricka en proteindryck som Per föreslog?
Quote from Martin Trygg on 10 July 2007, 09:12Det beror på vad det är för resultat du vill ha skulle jag säga: Ur viktminskningssynpunkt så kan du träna på morgonen utan att äta (men som både Per och Lady påpekar, du är då katabol, dvs i nedbrytningsfas, vilket innebär att inte bygger optimalt med mu
Det beror på vad det är för resultat du vill ha skulle jag säga: Ur viktminskningssynpunkt så kan du träna på morgonen utan att äta (men som både Per och Lady påpekar, du är då katabol, dvs i nedbrytningsfas, vilket innebär att inte bygger optimalt med mu